Ingezonden persbericht


Persbericht

DONG Energy wint Friese reclameprijs

's-Hertogenbosch - DONG Energy heeft dinsdag 22 maart in Leeuwarden de Fryske Reklamepriis voor de beste Friese radiocommercial 2011 gewonnen. De prijs wordt jaarlijks door de 'Commissie Fryske Reklamepriis' uitgereikt aan bedrijven die de Friese taal promoten.

Duurzaam
In de commercial, waarin uitsluitend Fries wordt gesproken, vertelt een mannenstem waarom het van oorsprong Deense energiebedrijf zich thuis voelt in Friesland: 'Als energieleverancier uit Denemarken hebben wij net als de Friezen de ambitie om koploper te worden op het gebied van duurzame energie.' DONG Energy heeft zich de doelstelling gesteld om op lange-termijn energie te leveren zonder CO2-uitstoot. DONG Energy wil de komende 30 jaar de CO2 uitstoot per geproduceerde kWh terugbrengen naar 15 procent van het huidige niveau. De volgende stap is CO2 neutraal. DONG Energy is als voorvechter van duurzame energie erg blij dat dat de inwoners van een van de meest duurzame provincies, Friesland, haar aanpak en betrokkenheid waarderen.

Meer dan tweeduizend Friezen stemden op hun favoriete commercial, die eerder door een jury werden genomineerd om de kwaliteit van het Fries, communicatiewaarde, humor en de Friese identiteit. Monique van Weert, manager marketing en retail bij DONG Energy: 'Het is een eer dat we deze prijs hebben gewonnen. DONG Energy wil dicht bij haar klanten staan. Het is daarom geweldig om van de Friezen waardering te krijgen voor onze inspanningen.'

De prijs is een beeld van het symbool voor de Friese identiteit, Grutte Pier. Pier is een Friese volksheld. Het beeld werd overhandigd door Femke Wiersma. Deze Friezin is bekend van het succesvolle tv-programma Boer zoekt Vrouw.

Over DONG Energy
DONG Energy is een Scandinavisch energiebedrijf met wereldwijd meer dan 1,5 miljoen klanten, waarvan 150.000 in Nederland. Zij heeft ruim 50 jaar ervaring op de internationale energiemarkt. Het Nederlandse hoofdkantoor van DONG Energy is gevestigd in 's-Hertogenbosch.

Noot voor de redactie,