Ingezonden persbericht


Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie

PERSBERICHT

New York Pizza bezorgt BMX een gouden kans
Pizzagigant ondersteunt verenigingen en topsport bij Olympische ambities

Nieuwegein, 25 maart 2011 - De Olympische ambities van de Nationale selectie BMX (fietscross) van de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) hebben vanaf vandaag extra steun gekregen. Pizzaketen New York Pizza heeft zich voor twee jaar als hoofdsponsor aan deze spectaculaire tak van sport verbonden. Naast het ondersteunen van de Nationale selectie richting de Olympische Spelen van 2012 gaat het bedrijf ook de verenigingen sterker maken. "De KNWU staat voor TOP, maar die kan niet zonder breedte. In de samenwerking met New York Pizza worden beiden goed ondersteund. Voor de KNWU en fietscross is dit een grote stap voorwaarts", aldus Huib Kloosterhuis, directeur KNWU.

"De samenwerking van New York Pizza met de KNWU past helemaal binnen onze bedrijfsfilosofie. New York Pizza is een snelle, stoere organisatie die streetwise met haar producten omgaat. BMX is de meest spectaculaire Olympische sport. De combinatie die nodig is om de top te halen in deze sport, zien wij terug in onze ketens. New York Pizza wil daarnaast de sport op eigen wijze uitdragen. In 2011 wordt gestart met de bezorging van pizza's door fietskoeriers. Kortom, New York Pizza en BMX zijn een gouden kans die we niet konden laten lopen", aldus Philippe Vorst Directeur New York Pizza.

Deze opvallende samenwerking werd geïnitieerd door sportmarketingbureau Triple Double. Bob van Oosterhout, directeur van het Brabantse bureau: "NYP was zoekende naar mogelijkheden om op een passende én onderscheidende manier via sport haar doelgroep aan te spreken. BMX is misschien wel het meest spectaculaire onderdeel van de Olympische Spelen. En biedt zowel op het sportieve als op het communicatieve vlak grote kans op een medaille."

Noot voor de redactie: (