Ingezonden persbericht


Persinformatie
Parijs, Frankrijk, 25 maart 2011

Haier steunt de Earth Hour campagne van het WNF

Best verkochte witgoedmerk wereldwijd wordt officiële sponsor

Op zaterdag 26 maart 2011 organiseert het WNF een wereldwijd evenement, Earth Hour, waarbij burgers, bedrijven en overheidsinstanties van 20.30 uur tot 21.30 uur hun lichten uitdoen om de strijd aan te gaan met de huidige klimaatsveranderingen.

Haier steunt de 4de editie van deze campagne met als doel consumenten bewust te maken van hun energieverbruik en hen te stimuleren dit te verminderen.

Over Haier - www.haiereurope.com

De Haier Group is het best verkochte witgoedmerk wereldwijd gebaseerd op het marktaandeel in koelkasten en wasmachines (Euromonitor, 2010). Dankzij zijn 'inspired living' visie, biedt Haier consumenten in China en in meer dan 160 andere landen innovatieve producten van hoge kwaliteit. Naast het hoofdkantoor in Qingdao, China, beschikt Haier over regionale hoofdkantoren in Frankrijk en de Verenigde Staten, 64 trading partners, 29 productie-units, 8 designcentra en 16 industriële parken met meer dan 60.000 werknemers. De groep, voor wie R&D van zeer groot belang is, is gespecialiseerd in de productie en verkoop van een uiterst breed producteaanbod. Voor Europa ligt de focus voornamelijk op koelkasten, wasmachines, vaatwassers, televisies en duurzame oplossingen. De omzet bedroeg 20,7 miljard USD in 2010. Binnen de Haier Group zijn Haier Electronics Group Co., Ltd. (HKG: 1169) in Hongkong en Qingdao Haier Co (SHA: 600690) in Shanghai beursgenoteerd.

Perscontacten Benelux: Open2Europe - www.open2europe.com