TNS NIPO

18 april 2011

Maurice Palmen nieuwe sectordirecteur FMCG bij TNS NIPO

Sinds april is Maurice Palmen bij TNS NIPO werkzaam als nieuwe sectordirecteur FMCG. Palmen begon zijn loopbaan aan klantzijde. De afgelopen acht jaar bracht hij door aan bureauzijde. De perfecte achtergrond voor iemand die - een nieuwe - richting gaat geven aan het FMCG-team van TNS NIPO.

Palmen is afkomstig van branding bureau Mountain, waar hij in 2010 de strategie-unit Sight heeft opgezet. Daarvoor was hij oprichter en Managing Director van de Amsterdamse vestiging van Clear (2003-2009), waarbij hij zich graag bezig hield met insights, merkstrategie en innovatie. Een mooie start van zijn carrière kreeg hij bij United Biscuits, waar hij begon als bedrijfsmarktonderzoeker, vervolgens trade marketing op de kaart zette en tenslotte als marketing manager van Verkade/Sultana leiding gaf aan het marketing team in Nederland en België.

Maurice Palmen over zijn nieuwe betrekking: 'Ik prijs mij gelukkig met een zeer sterk FMCG-team, waarmee ik ervoor wil zorgen dat onze klanten de expertise van TNS NIPO op het gebied van Shopper en Consumer insights nog meer gaan benutten. Ook internationaal. We zijn onderdeel van de grootste Custom Research Agency ter wereld: TNS. We hebben de schaal en expertise in huis om 'multi-country projecten voor gevorderden' uit te voeren. Mijn team loopt daarin ver voorop. Vanuit een lokale basis het internationale perspectief bedienen, dat is een goede combinatie.'

'Ik ben ook erg enthousiast over onze mogelijkheden op het gebied van Shopper en Digital. Inzicht in Shopper-gedrag en -motieven is een van de grootste kennishiaten bij onze klanten. TNS heeft een scala aan innovatieve methoden om de Shopper beter te begrijpen, en met mijn trade marketing achtergrond denk ik dat we hier verder terrein kunnen winnen.' TNS heeft volgens Palmen op het gebied van Digital eveneens veel te bieden. 'Het medialandschap verandert snel en we zien bij fast movers dat een louter traditionele media-inzet niet meer werkt. Met bijvoorbeeld TNS NIPO Clicks kunnen we online gedrag koppelen aan offline gedrag. Daarmee bieden we een ongeëvenaard inzicht in hoe mensen tot beslissingen komen.'

Bij verspreiding of publicatie graag de bron TNS NIPO vermelden.