Persbericht

Decos integreert open standaarden in nieuwe klantcontactsysteem

Noordwijk, 18 april 2011 - Decos Information Solutions, specialist in document- en informatiebeheeroplossingen, onderstreept het belang van open standaarden met de integratie van OpenSearch, StUF en WMS (Web Mapping Services) in het nieuwe Decos klantcontactsysteem (KCS). Het gebruik van open standaarden maakt het eenvoudiger om koppelingen te realiseren tussen het Decos KCS en applicaties van partners, omdat er op basis van dezelfde standaarden gewerkt wordt. Hiermee wordt de implementatie van het klantcontactsysteem aanzienlijk versneld.

De standaard OpenSearch maakt het mogelijk om data te bevragen en wordt binnen het Decos KCS gebruikt bij de koppeling met de content managementsystemen van SIM en Seneca. Voor de uitwisseling van basisgegevens binnen de gemeente maakt het Decos KCS gebruik van StUF. Dit is de standaard voor het elektronisch uitwisselen van gegevens binnen gemeenten. StUF wordt gebruikt bij het uitwisselen van basisgegevens, elektronische formulieren of zaken. Voor de koppeling met geo-informatie wordt gebruik gemaakt van de standaard WMS. Het Decos KCS is gekoppeld met de applicaties voor geografische data van Vicrea en NedGraphics. Tijdens de beurs Overheid en ICT, van 19 tot en met 21 april in de jaarbeurs in Utrecht, zal NedGraphics een demonstratie geven van de koppeling met het Decos KCS.

"Het systeem dat wij bieden is meer dan een portal voor het beheren van klantcontact", stelt Kees Essaadi, Business Developer bij Decos. "Het Decos KCS is zo ontwikkeld dat frontoffice-medewerkers over alle informatie beschikken om vragen van burgers en bedrijven direct af te handelen en de dienstverlening daadwerkelijk te verbeteren. Hiervoor is een koppeling met verschillende databronnen noodzakelijk. Door te werken met open standaarden, beschikken wij over een stabiele methode om deze koppelingen te realiseren. Dit maakt het systeem erg robuust en betrouwbaar. Recent onderzoek van Wouter Keller (Vrije Universiteit en M&I/Argitek) naar front-, mid- en backoffice-oplossingen onderstreept de toegevoegde waarde van Decos KCS. Het werd beoordeeld als meest sexy en gebruiksvriendelijk klantcontactsysteem."

Ook dit jaar zal Decos deelnemen aan Overheid & ICT. Er worden tijdens de beurs een aantal presentaties gegeven in Theater Rood over het nieuwe klantcontactsysteem. Daarnaast is het uiteraard mogelijk om bij de stand (Hal 1, stand B010) Decos KCS te bekijken. Bezoek voor meer informatie: www.decos.nl/overheidenict