Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Fujitsu en myBrand gaan strategische samenwerking aan

'Global reach' met 'local touch'

Geertruidenberg, 18 april 2011 - IT-dienstverlener Fujitsu Technology Solutions (Fujitsu) en SAP-specialist myBrand Consultancy (myBrand) hebben afgelopen vrijdag tijdens het VNSG Congres hun bestaande relatie omgezet in een strategische alliantie. Dankzij dit partnership hebben klanten van beide partijen de keuze uit een compleet portfolio geavanceerde SAP-diensten.

Fujitsu en myBrand werken al langere tijd succesvol samen. myBrand maakt voor zijn SAP on Demand-oplossing gebruik van Fujitsu's FlexFrame for SAP-platform: een geïntegreerde IT-infrastructuuroplossing met volledig gevirtualiseerde SAP-services, ontwikkeld in samenwerking met SAP AG en NetApp. Op basis van FlexFrame for SAP biedt myBrand zijn klanten al jaren solide hostingdiensten conform het pay-per-use-concept aan. De klant betaalt daarbij uitsluitend voor de storage- en rekencapaciteit die hij daadwerkelijk afneemt. myBrand investeert in de infrastructuur, inclusief onderhoud. Inmiddels beschikt myBrand over het grootste FlexFrame for SAP-platform van Nederland.

Synergievoordelen

Fujitsu is een snelgroeiende speler in Managed Infrastructure Services. SAP-diensten vormen hier een belangrijke onderdeel van. Fujitsu heeft op dit gebied een serie innovatieve infrastructuuroplossingen ontwikkeld. Naast FlexFrame for SAP betreft dit onder meer de SAP Business Warehouse (BW) Accelerator Infrastructure, die SAP-gebruikers in staat stelt omvangrijke databases sneller en flexibeler te ontsluiten en te analyseren, en de SAP High-Performance Analytic Appliance (HANA), een in-memory applicatie die gigantische hoeveelheden data uit verschillende bronnen real-time verwerkt in het centrale geheugen.

"Door een strategische samenwerking met myBrand aan te gaan, willen wij onze SAP Managed Infrastructure-propositie in Nederland verder uitbouwen," zegt Rico Schaap, Financieel Directeur Fujitsu Benelux. "myBrand is in dat opzicht een ideale partner: een serieuze, sterk opkomende lokale speler, met circa 160 senior SAP-professionals, die een compleet pakket SAP-diensten biedt, bestaande uit advies, implementatie, support, exploitatie en aanvullende services, zowel technisch als functioneel."

"De samenwerking met Fujitsu levert onze klanten - in het bijzonder grotere Nederlandse ondernemingen met vestigingen in het buitenland - aanzienlijke synergievoordelen op doordat zij kunnen profiteren van de innovatiekracht, wereldwijde SAP-competentie en offshore development-faciliteiten van een mondiale speler," zegt Jeroen Petit, Algemeen Directeur bij myBrand Consultancy. "Het partnership biedt een 'global reach' met een sterke 'local touch', die voorziet in het volledige palet aan SAP-diensten. Hierdoor kunnen wij onze klanten optimaal ontzorgen."

Over Fujitsu

Fujitsu is wereldwijd leverancier van dynamische IT-infrastructuren, met 170.000 medewerkers die klanten in 70 landen lokaal ondersteunen. Fujitsu biedt een one stop shopping aanbod van gestandaardiseerde Fujitsu producten en diensten voor desktop en datacenter omgevingen. Op basis van de behoefte van de klant worden deze bouwstenen samengevoegd tot een bedrijfszekere IT-oplossing die past als maatwerk, zich snel kan aanpassen aan een wisselende capaciteitsbehoefte en desgewenst ook door Fujitsu gemanaged wordt. Het ontzorgen van de klant en het leveren van een maximale bijdrage aan zijn bedrijfsresultaat staan daarbij centraal.

Het hoofdkantoor van Fujitsu bevindt zich in Tokio. Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporteerde een geconsolideerde omzet van 4.679,5 miljard yen (US$50,3 miljard) en een winst van 94,3 miljard yen (US$1,0 miljard) voor het fiscale jaar 2009, dat eindigde op 31 maart 2010. Vanwege zijn betrokkenheid bij het behoud van het milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen is Fujitsu opgenomen in de Dow Jones Sustainability World Index en in de FTSE4Good Index.

Voor meer informatie: www.nl.fujitsu.com

Over myBrand

myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie. De integrale SAP-dienstverlener combineert een brede kennis van zaken met een pragmatische aanpak en veel ervaring en richt zich vooral op de corporate midmarket. myBrand is opgericht in 2004 en heeft vestigingen in Geertruidenberg en Oegstgeest. Er werken meer dan 160 mensen. Ruim zeventig procent van hen is aandeelhouder in het bedrijf.

Bekende namen in het klantenbestand van myBrand zijn onder andere: Koninklijke BAM, Bruna, Compass Group, DOMO Polypropylene, Hans Anders Retail Group, Koninklijke Gazelle, Kawasaki, Stork, Talis, Fair Trade Original, Coop, Grolsch en Visscher Caravelle. Meer informatie over myBrand vindt u op www.mybrand.nl