Ingezonden persbericht


In Nederland meest getwitterd over jurk van Kate

Onderzoek LVTPR: 1.141 Nederlandse tweets over Royal Wedding met hashtag RW2011

Bunnik, 29 april 2011 - Het huwelijk tussen Prins William en Kate Middleton is ook op Twitter massaal gevierd. Nederlanders hebben tot 15.00 uur 1.141 tweets met als hashtag #RW2011 verstuurd. Dit blijkt uit social media monitor van PR-bureau LVTPR (Lammers van Toorenburg Benelux PR) . De meeste tweets gingen over de jurk van Kate van ontwerpster Sarah Burton. Nederlandse twitteraars verstuurden de meeste berichten tijdens de ceremonie.

Op Nederlandse nieuwsplatforms was de jurk een veelbesproken onderwerp met 425 berichten. De media-monitoringtool meet ook het sentiment van de berichten. Slechts vijftien procent liet zich negatief uit over de jurk. Bijna de helft was uitgesproken positief.

LVTPR monitorde het Twitter-verkeer in Nederland tijdens de ceremonie, de rondrit en de balkonscène met de langverwachte eerste en tweede kus. Naar verwachting hebben een miljard mensen wereldwijd de Royal Wedding gevolgd via televisie, internet, radio en social media.

Over LVTPR
LVTPR (Lammers van Toorenburg Benelux PR ) is een pr- en communicatieadviesbureau dat werkt voor ruim zeventig klanten in uiteenlopende sectoren in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. Vanuit vestigingen in Amsterdam, Brussel en Bunnik ondersteunt het bureau bedrijven in doelgroepgerichte communicatie: van strategie en concept tot en met de uitvoering en van traditionele media tot social media. Transparantie, professionaliteit,creativiteit en innovatie staan daarbij centraal. LVTPR werkt onder meer voor Juniper Networks, Software AG , Oxxio, Eneco, Monsterboard, Indesit Company, Medion, Sonos, NEDtrain. Voor meer informatie: www.lvtpr.com.

####