Ingezonden persbericht


Activatie campagne op discoverychannel.nl voor nieuwe game Rockstar Games: L.A. Noire

Amsterdam, 9 mei 2011 - Los Angeles, 1947: een stad vol glamour en rijkdom, maar ook een stad waar criminaliteit en corruptie hoogtij viert. Tegen deze historische achtergrond speelt het nieuwe videospel van Rockstar Games L.A. Noire zich af. Een fraai vormgegeven detectivegame waar de speler in de huid kruipt van LAPD-officer Cole Phelps die mysterieuze moordzaken moet zien op te lossen aan de hand van lastige clues. De game, die op 20 mei gelanceerd wordt, is nu al te bestellen via de Gameshop van Discovery Channel op www.discoverychannel.nl. Wie een pre-order plaatst, krijgt naast een t-shirt ook nog een karakter upgrade in de game.

Nieuwe game Rockstar Games: L.A. Noire
L.A. Noire is de nieuwe game van Rockstar Games en ademt de stijlvolle Film Noir-sfeer uit van de films uit de jaren '40 en '50. De gezichtsuitdrukkingen van de karakters zijn zeer realistisch dankzij de techniek van global illumination waarbij de acteurs door 32 camera's zijn gefilmd. In de game worden zowel de intelligentie als het analytisch denken van de speler op de proef gesteld, precies wat een goede detective nodig heeft. Door de juiste vragen te stellen komt hij steeds dichterbij de oplossing van de moordzaak.

Online campagne: Test je opsporingstechnieken en win een L.A. Noire-pakket Wie alvast zijn opsporingstechnieken wil testen, kan oefenen op een speciale game die vanaf 9 mei online staat op Discovery Channel (www.discoverychannel.nl/lanoire). Daar moet de speler een moordzaak oplossen aan de hand van een politierapport en details van de crimescene. Elke week wordt een nieuwe moordzaak geplaatst en elke week wint een deelnemer de game L.A.Noire en een PS3. Deelnemers die alle moordzaken weten op te lossen maken zelf kans op een reis naar Los Angeles voor 2 personen.

Samenwerking
De campagne van L.A. Noire is tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen Carat Sponsorship en Discovery Networks Benelux.

Credits:
Merk: Rockstar games: LA Noire
Medium: TV (spot, activatiespots en sponsoring), online activatie (platform, gameshop, social media) Strategie: Dimitry van Hulten, Jasper Admiraal
Concept en uitwerking: Discovery Communications
Account: Sonja Hoekmeijer (Discovery Networks Benelux) Mediabureau: Carat Sponsorship: Jasper Admiraal, Louiza Voorthuijsen Klant: Onno Bos, Maikel van Dijk

o-o-o-o

Discovery Networks Benelux:
Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): 's werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Discovery Networks Benelux voert zeven zenders in Nederland en België, waarvan Discovery Channel en Animal Planet in Nederland overal te ontvangen zijn, en Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD en Discovery Travel & Living digitaal. Vanaf 1 oktober 2009 is Discovery Channel analoog te ontvangen in heel Vlaanderen. De andere Discovery-kanalen waren al digitaal te ontvangen in Vlaanderen. Internationaal voert Discovery ook diensten zoals howstuffworks.com en treehugger.com. In Nederland bereikt Discovery Channel maandelijks 10 miljoen kijkers en heeft het de hoogste selectiviteit op mannen. Discovery Channel lanceerde onlangs 'SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen', de grootste studie naar de Europese man ooit. Het onderzoek bevesti gt Discovery Channel's rol als expert op het gebied van jonge mannen. Discovery Channel is te volgen op www.twitter.com/discoveryned.