Maastricht University

Wereldwijde competitie brengt Business school studenten naar Maastricht

Vorig jaar gooide de IJslandse vulkaan Eyjafjallajökull roet in het eten, dit jaar organiseert de Maastricht University School of Business and Economics opnieuw een international case competition voor business school studenten uit de hele wereld. Van 8 t/m 13 mei gaan zestien teams de strijd met elkaar aan in de ICC@M 2011. Zij bedenken oplossingen voor levensechte problemen, aangedragen door drie bedrijven. De door de studenten aangedragen oplossingen kunnen dus ook daadwerkelijk worden toegepast.

Elk team, bestaande uit vier bachelorstudenten, moet onder tijdsdruk verschillende bedrijfscasussen oplossen en presenteren voor een jury bestaande uit vertegenwoordigers van het bedrijf waar de casus over gaat, vertegenwoordigers van andere bedrijven en academici. De studenten dienen vanuit hun expertise, achtergrond en ervaring oplossingen aan te dragen voor deze problemen.

Tijdens de ICC@M week moeten alle deelnemers drie casussen oplossen. Voor twee cases krijgen ze drie uur de tijd, voor de derde casus krijgen ze 24 uur de tijd. De vier teams die de meeste punten vergaren na deze drie ronden gaan door naar de finale. Dit advies presenteren ze vervolgens aan een finals jury wederom bestaande uit vertegenwoordigers van het bedrijf waar de casus over gaat, vertegenwoordigers van andere bedrijven en academici.