Persbericht

9 mei, 2011

Duitse autofabrikant BMW kiest voor bizhubs Konica Minolta

Konica Minolta Business Solutions heeft een Europese aanbesteding gewonnen die was uitgeschreven door BMW AG. Het gaat aanvankelijk om ongeveer 6.800 systemen op twintig locaties in Europa, waarvan de meeste in Duitsland. Daarnaast gaat BMW een monitoringoplossing en een applicatie voor Follow Me-printen en beveiligd printen gebruiken die door Konica Minolta zijn ontworpen. Günther Schnitzler, directeur van Konica Minolta Business Solutions Duitsland, is opgetogen: "Het tekenen van een dergelijk groot contract aan het begin van het boekjaar bevordert de motivatie binnen de hele onderneming."

Het contract heeft een omvang van ongeveer 6.800 systemen en twee applicaties. Deze zullen worden gebruikt op het hoofdkantoor van BMW in München, bij zes productievestigingen en bij tien filiaalgroepen (met in totaal vijftig individuele vestigingen) in Duitsland en op locaties in Zwitserland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk. Tegen het eind van 2011 zal Konica Minolta samen met BMW de eerste 3.100 systemen hebben geïnstalleerd.

In combinatie met de nieuwe systemen gaat BMW een monitoringoplossing en een oplossing voor beveiligd printen en Follow Me-printen gebruiken die eveneens afkomstig zijn van Konica Minolta. Voordat werknemers van BMW kunnen printen, zullen ze bijvoorbeeld een proces van gebruikersauthenticatie moeten doorlopen om er zeker van te zijn dat documenten niet in verkeerde handen vallen. Eventuele storingen worden in de toekomst automatisch doorgegeven aan de servicetechnici van Konica Minolta. Om te kunnen voorzien in de stijgende vraag naar service en onderhoud op het hoofdkantoor van BMW in München, waar de autofabrikant ongeveer 2.000 van de 6.800 systemen wil installeren, neemt Konica Minolta extra werknemers in dienst op de vestiging in Feldkirchen, München.

"De voorbereidende advisering en analyses, de trainingssessies, de implementatie zelf, en de service en ondersteuning plus onze projectmatige aanpak heeft BMW over de gehele linie weten te overtuigen", vertelt Sönke Söht, senior manager en hoofd van Global Major Accounts bij Konica Minolta Business Solutions Europe. "Doorslaggevend voor onze succesvolle samenwerking met BMW was de naadloze samenwerking tussen het Duitse hoofdkantoor van Konica Minolta en de deskundige teams van Global Major Account Management. Met name het projectbeheer heeft hierin een belangrijke rol gespeeld. Aan de basis van dit succes staat de uitzonderlijke printkwaliteit van onze systemen en de hoge mate waarin deze voldoen aan alle door BMW geformuleerde eisen."

(377 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE