Dura Vermeer

Zoetermeer - 23 mei 2011

Dura Vermeer en Heijmans hebben meeste volgers op Twitter

In de top tien van bouwbedrijven heeft Dura Vermeer na Heijmans het grootste aantal volgers op de online berichtendienst Twitter. Dit blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd op de blog Frankwatching.

De bouwsector zet Twitter in om in gesprek te komen met klanten, partners en eindgebruikers. Om te kijken hoe het gesprek verloopt, zijn de Twitterstatistieken van de 10 grootste bouwbedrijven met elkaar vergeleken. Dura Vermeer heeft momenteel circa 1650 volgers op Twitter tegenover circa 3000 volgers van Heijmans. Op enige afstand van nummer 2 volgt Van Wijnen met circa 1150 volgers.

Mooi resultaat
Opvallend is verder dat Dura Vermeer in de afgelopen drie maanden, samen met Heijmans, het hardst is gegroeid qua aantal volgers op Twitter. Glenn Metselaar, hoofd Corporate Communicatie: `We zijn een jaar geleden gestart met het plaatsen van onze externe berichtgeving op Twitter. Deze uitslag is een mooi resultaat, maar ik zet er nog wel een kanttekening bij. De aantallen Twittervolgers van zowel Heijmans als Dura Vermeer zijn natuurlijk weer niet zo groot als je deze vergelijkt met andere branches. Er is nog veel werk te doen.' Dura Vermeer zet Twitter op corporate niveau met name in voor reputatiemanagement: ''Wij willen graag de emotionele aantrekkingskracht versterken en ons bedrijf interessant maken voor mensen die graag bij ons willen werken of zaken willen doen.''

---