Dura Vermeer
Zoetermeer - 23 mei 2011
Dura Vermeer en Heijmans hebben meeste volgers op Twitter
In de top tien van bouwbedrijven heeft Dura Vermeer na Heijmans het
grootste aantal volgers op de online berichtendienst Twitter. Dit
blijkt uit onderzoek dat is gepubliceerd op de blog Frankwatching.
De bouwsector zet Twitter in om in gesprek te komen met klanten,
partners en eindgebruikers. Om te kijken hoe het gesprek verloopt, zijn
de Twitterstatistieken van de 10 grootste bouwbedrijven met elkaar
vergeleken. Dura Vermeer heeft momenteel circa 1650 volgers op Twitter
tegenover circa 3000 volgers van Heijmans. Op enige afstand van
nummer 2 volgt Van Wijnen met circa 1150 volgers.
Mooi resultaat
Opvallend is verder dat Dura Vermeer in de afgelopen drie maanden,
samen met Heijmans, het hardst is gegroeid qua aantal volgers op
Twitter. Glenn Metselaar, hoofd Corporate Communicatie: `We zijn een
jaar geleden gestart met het plaatsen van onze externe berichtgeving op
Twitter. Deze uitslag is een mooi resultaat, maar ik zet er nog wel een
kanttekening bij. De aantallen Twittervolgers van zowel Heijmans als
Dura Vermeer zijn natuurlijk weer niet zo groot als je deze vergelijkt
met andere branches. Er is nog veel werk te doen.' Dura Vermeer zet
Twitter op corporate niveau met name in voor reputatiemanagement: ''Wij
willen graag de emotionele aantrekkingskracht versterken en ons bedrijf
interessant maken voor mensen die graag bij ons willen werken of
zaken willen doen.''
---