AEGON

AEGON zet social media in bij ontwikkeling PPI

07 september 2011 - AEGON heeft een sociaal netwerk opgericht waarin pensioenadviseurs kunnen meepraten over de producten die in de toekomst via een AEGON PPI aangeboden worden. De verzekeraar nodigt de adviseurs uit deel te nemen in een NING-netwerk, een besloten community waarin mensen met elkaar kunnen discussiëren.

Directielid Jeroen de Munnik hoopt op feedback en advies: "De producten die wij via onze AEGON PPI willen verkopen, worden opgezet met co-creatie. Wij gebruiken de opmerkingen bij de ontwikkeling van het definitieve product. Uitgangspunten zijn vereenvoudiging van de dienstverlening en het product én uiteraard: lagere kosten." Na de adviseurs toetst AEGON de producten vervolgens bij werkgevers en werknemers. Het definitieve product wordt gelanceerd zodra de vergunning van de Nederlandsche Bank binnen is.

Meeste volgers

AEGON is al veel langer actief in de social media. Uit onafhankelijk onderzoek over de eerste helft van 2011 bleek dat AEGON in de social media de onbetwiste koploper is onder de verzekeraars, met de meeste volgers en fans op Twitter en Facebook. Het social media beleid van AEGON is gestoeld op het delen, leren, luisteren en in dialoog gaan met onze klanten en andere geïnteresseerden.

De premiepensioeninstelling is een pensioenuitvoerder waarin werknemers pensioenkapitaal opbouwen. In een PPI kunnen geen garanties en voorzieningen worden verzekerd. AEGON liet in januari weten een dergelijke 'kale' constructie niet aan te willen bieden omdat werknemers zich onvoldoende bewust zijn van de risico's. De kans is volgens AEGON niet denkbeeldig dat grote groepen werknemers verwachten dat ze voorzieningen en garanties hebben die ze dus niet hebben. Daarom biedt AEGON voorzieningen aan voor arbeidsongeschiktheid en overlijden. Daarnaast is het mogelijk een garantie op een minimaal eindkapitaal af te sluiten.