Gemeente Assen


Welstands- en reclamenota

Geef uw mening

Heeft u ideeën over minder en eenvoudiger regels voor welstand? Kom dan naar de informatieavonden en geef uw mening.

Welstand, bouwvergunningen... allemaal regels waaraan we moeten voldoen om ervoor te zorgen dat de stad er fraai en goed verzorgd bijligt. Maar met te veel regels is niemand gebaat en is iedereen het overzicht kwijt. Daarom streeft de gemeente Assen naar een welstandsbeleid met minder en eenvoudiger regels en meer duidelijkheid voor de bouwer maar wel met behoud van de ruimtelijke kwaliteit.

Uw mening telt

Iedere Assenaar heeft wel eens te maken met welstand. Bijvoorbeeld omdat u zelf gaat bouwen, of uw buren. Daarom organiseert de gemeente Assen de komende weken bijeenkomsten om u over het nieuwe welstandbeleid te informeren. Tegelijkertijd zijn we benieuwd naar uw mening. Zijn deze regels duidelijk genoeg? Vindt u dat de regels de kwaliteit van uw omgeving of de historische binnenstad voldoende beschermen? Deze vragen willen we graag aan uw voorleggen. Uw reacties worden samen met de nieuwe welstandsnota aan de gemeenteraad voorgelegd.

Informatie-avonden

De informatie-avonden zijn van 19.30 - 21.30 uur in de raadszaal van het stadhuis. We hebben bijeenkomsten voor verschillende doelgroepen:
* 12 september (voor ondernemers in de binnenstad en de wijkwinkelcentra)

* 13 september (voor sportverenigingen)

* 5 oktober (voor bewoners).

Belangrijke documenten:


* complete concept welstands- en reclamenota (PDF - 2,2 MB)
* samenvatting welstand- en reclamenota (PDF - 43,2 KB)
* reclamekaart (PDF - 3,5 MB)

* welstandskaart (PDF - 5,5 MB)

Vragen of reacties

We houden u ook via onze website en Twitter op de hoogte. Heeft u vragen, suggesties of wilt u meer informatie? Neem dan schriftelijk contact met ons op, via de mail denieuwewelstandsnota@assen.nl of per post:

Gemeente Assen,
Afdeling Ruimtelijke Plannen
o.v.v. Welstandsnota
Postbus 30018
9400 RA Assen