Ingezonden persbericht


Nespresso stelt haar eerste 100% AAA Limited Edition voor: Dhjana

Amsterdam, 18 augustus 2011 - Dhjana, de nieuwe Limited Edition van Nespresso voor deze herfst, is een volledig resultaat van het Nespresso AAA(1) Sustainable QualityTM Program. Dit samenwerkingsprogramma helpt koffieproducenten hun koffieplantages beter te beheren, zodat ze een uitzonderlijke kwaliteitskoffie voortbrengen en tegelijk het milieu beschermen. Dhjana, met fluweelzachte smaakaccenten en een volle body, kent een intensiteit van 8 op de Nespresso schaal en vertegenwoordigt de perfecte combinatie van intensiteit, smaak en de veeleisende kwaliteitsnormen van Nespresso. De nieuwste Limited Edition is vanaf 12 september in Nederland verkrijgbaar in de Nespresso Boutiques, de Boutiques-in-Shop in de Bijenkorf en via de Nespresso Club.

Dhjana onderscheidt zich op één belangrijk punt van de andere Nespresso Limited Editions: ze is volledig het resultaat van het AAA-programma van Nespresso. Elke koffieboon die erin wordt verwerkt, is afkomstig van boeren die deelnemen aan dit programma. Voor deze eerste Limited Edition 100% AAA hebben de Koffie-Experts van Nespresso zich wederom laten leiden door hun grenzeloze passie. Deze bracht hen tot in het dichte tropische oerwoud van Costa Rica en de groene heuvels van Brazilië. Ze baanden zich een weg door het schaduwrijke kreupelhout van India en trotseerden de mistige vlaktes van de Colombiaanse Andes.

Het resultaat van deze intensieve en precieze zoektocht is Dhjana. Door de combinatie van de unieke smaaktoetsen van de koffiesoorten uit al deze regio's, zijn de Nespresso Experts erin geslaagd een harmonieuze, gestructureerde en intense koffie te ontwikkelen. De arabica uit Brazilië zorgt voor de intensiteit en uit Costa Rica komen de delicate melkachtige accenten en de smeuïge textuur. De arabica uit Colombia brengt de fruitige toets en de robusta uit India geeft Dhjana een volle body. De kwaliteit van deze koffiebonen wordt beschermd en in stand gehouden dankzij het Nespresso AAA Sustainable QualityTM Program.

De eerste Limited Edition 100% AAA
De koffieboeren die de bonen voor deze Limited Edition hebben geteeld, hebben zich gecontracteerd om hun productie beter te beheren en op een duurzame en tegelijk productievere manier koffie van uitzonderlijke kwaliteit te produceren. Nespresso biedt deze boeren niet alleen een hogere prijs voor hun koffie, maar ook de opleidingen en technische bijstand die zij nodig hebben. De Dhjana Limited Edition is vanaf 12 september verkrijgbaar in de Nespresso Boutiques, via de Nespresso Club (gratis telefoonnummer 0800 162 64 of via de website www.nespresso.com) en in de Boutiques-in-shops in de Bijenkorf. Adviesverkoopprijs is ¤3,90 (etui met 10 capsules), zolang de voorraad strektt.

***

Over Nestlé Nespresso
Nestlé Nespresso SA is wereldwijd pionier en marktleider in het segment geportioneerde kwaliteitskoffie. Hoewel het hoofdkantoor van Nestlé Nespresso SA in de Zwitserse stad Lausanne ligt, heeft het bedrijf wereldwijd ruim 5.500 medewerkers in dienst en is Nespresso aanwezig in meer dan 50 landen. Eind 2010, beschikte Nespresso over een wereldwijd verkoopnetwerk van meer dan 215 exclusieve Boutiques. In 2010 realiseerde Nespresso een omzet van CHF 3 miljard en wist het de gemiddelde jaarlijkse omzetgroei sinds 2000 op meer dan 20 procent te houden. Voor meer informatie kan u terecht op de website www.nespresso.com.

(1) De naam van het AAA-programma is afkomstig van het AA-label waarmee Keniaanse boeren koffie van de allerhoogste kwaliteit aanduiden. De derde A werd door Nespresso toegevoegd om het aspect 'duurzaamheid' van het programma te benadrukken.