Nederlands Uitgeversverbond

Misleidende reclame pak je niet aan door post te verbieden


* 12 september 2011

*

Dinsdag 13 september a.s. stemt de Tweede kamer over een aanpassing van de Wet op de Kansspelen. Het amendement dat PvdA en GroenLinks hebben ingediend om misleidende reclame door loterijen te voorkomen, is daarbij bijzonder. Deze partijen willen loterijen verplichten voorafgaande toestemming te vragen voor het versturen van geadresseerde reclame via post, SMS en
e-mail. Op het eerste gezicht een sympathiek voorstel. De consument dient immers niet lastig gevallen te worden met reclame waarop deze geen prijs stelt en die misleidend is. Maar men wil hiermee iets verbieden wat al verboden is: het sturen van e-mail en SMS zonder voorafgaande toestemming.

Zie de ingezonden brief van DDMA voorzitter Harry Meijdam waarin hij reageert op het amendement van PvdA en Groenlinks om misleidende reclame door loterijen te voorkomen.

Dit artikel behoort tot het dossier:


* Kansspelen