Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Beleef voetbal op een nieuwe manier met social media gaming platform

SPEEL LIVE DE UEFA CHAMPIONS LEAGUE MEE MET
HEINEKEN STARPLAYER

Zoeterwoude, 15 september 2011 ­ Wordt het een goal, vrije trap of gele kaart? Nederlandse voetbalfans kunnen nu live meespelen met de UEFA Champions League wedstrijden met Heineken Starplayer. De primeur in social media multi-platform gaming verandert het kijken van de UEFA Champions League in een interactieve ervaring. Speel real-time mee vanuit je huiskamer of café op je iPhone, iPad of via Facebook met bijvoorbeeld de wedstrijden van de Nederlandse vertegenwoordiger Ajax. Door goed te voorspellen wat er in de komende seconden gaat gebeuren verdien je punten. Heineken Starplayer is gratis te downloaden in de app store, maar kan ook gespeeld worden via de Facebook pagina van Heineken apps.facebook.com/heinekenstarplayer.

Heineken Starplayer is een zogenaamd 'dual screen' spel en werkt door middel van een social media overlay, die over live voetbalwedstrijden heen wordt gelegd. Het spel werd werd voor de internationale markt in april 2011 gelanceerd voor aanvang van de halve finales van de Champions League 2010/2011.Tijdens de start van het nieuwe UEFA Champions League seizoen wordt Heineken Starplayer ook in Nederland gelanceerd.

Test je voetbalinstinct
Spelers kunnen hun voetbalinstinct testen door razendsnel spelsituaties in te schatten voordat ze gebeuren. Fluit de scheidsrechter voor een vrije trap, dan verschijnt meteen de vraag wat het resultaat zal zijn: goal, in de muur of counter? Naast spelsituaties kunnen ook vragen over het aantal gele en rode kaarten, balbezit, wissels en de tijdsduur tot het volgende doelpunt opduiken. Goede antwoorden leveren punten op. Speel tegen vrienden of andere spelers over de hele wereld. Voetbalfans kunnen via Heineken Starplayer namelijk 24 vrienden uitdagen in een League. Om punten te scoren moeten spelers live goed inschatten wat het verloop van de wedstrijd zal zijn. Degene met de meeste punten is de 'starplayer' van de wedstrijd.

Nieuwe manier van voetbal kijken
Heineken - al zes jaar sponsor van de UEFA Champions League - introduceert met Heineken Starplayer een nieuwe manier van voetbal kijken. Het innovatieve spel werd beloond een Gouden Cyber Lion op het internationale Cannes Lions Festival. "Heineken Starplayer verandert de manier waarop voetbalfans de UEFA Champions League beleven", vertelt Ralph Rijks, marketing manager van Heineken in Nederland. "Met dit spel wordt voetbal kijken een sociale en interactieve ervaring. Door live op deze manier bezig te zijn met het verloop van de wedstrijd wordt de spanning nog meer voelbaar en zit je echt 'in' de wedstrijd."


- EINDE PERSBERICHT -

NOOT AAN DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht