Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Twaalf finalisten strijden om eretitel tijdens spannende finale in Amsterdam

Charlotte Bausch uit Zeeland is 'Brildrager van het Jaar 2011'

Huizen, 15 september 2011 - Charlotte Bausch (20) uit Goes is 'Brildrager van het Jaar 2011' geworden. De winnares deed mee aan de verkiezing van Specsavers en ging tijdens een spannende finale in Amsterdam de strijd aan met elf andere kanshebbers. De finalisten zijn door bekende stylisten voorzien van een trendy look en presenteerde zichzelf op een meterslange catwalk in Club Trouw. Charlotte gaat ervandoor met een modellencontract, een weekend naar Parijs én een professionele fotoshoot voor het Specsavers-magazine dat wordt verspreid onder 4 miljoen huishoudens.

Specsavers organiseerde dit jaar de 12e editie van de 'Brildrager van het Jaar'-verkiezing. Brildragers tussen de 16 en 30 hebben zich de afgelopen maanden massaal opgegeven. Het Nederlandse publiek mocht haar stem uitbrengen op degene die volgens hen het mooiste brillengezicht heeft. Uit elke provincie werd één finalist gekozen. Tijdens de landelijke finale in de voormalige krantendrukkerij in Amsterdam zijn zij met elkaar de strijd aangegaan om de nieuwe ambassadeur van brildragend Nederland te worden. De finale werd gepresenteerd door actrice, model, presentatrice en fervent brildrager Nikkie Plessen. "Een bril is veel meer dan een handig hulpmiddel, het is een trendy fashionaccessoire. Met bril voel ik mij veel krachtiger en ik gebruik mijn bril om mijn eigen stijl uit te dragen. Ik vind het hartstikke leuk om te zien dat er zoveel modebewuste meiden in Nederland zijn die hun bril stijlvol dragen. Het was vast geen makkelijke taak voor de jury om de 'Brildrager van het Jaar' t e kiezen."

Het mooiste brillengezicht van Nederland
Alle kandidaten werden van top tot teen gestyled door zes verschillende topstylisten. Voor het oog van een vakkundige jury moesten de kandidaten laten zien hoe fantastisch zij eruit zien met een bril. De jury bestond uit Cara Schiffelers, Fashion Director van Grazia, Constance van Amstel, journalist van dagblad Sp!ts, Kassandra Schreuder, runner up Holland's Next Topmodel, Emilie Bouwman, eigenaresse van modellenagency Favourite Models en Pauline Schenk, montuuradviseuse van Specsavers. Na een fantastische catwalkshow ging Charlotte Bausch er met de titel 'Brildrager van het Jaar 2011' vandoor. "Ik ben erg blij en trots dat ik mezelf 'Brildrager van het Jaar' mag noemen. Een bril betekent veel voor mij, eigenlijk kan ik niet meer zonder. Het maakt mijn outfit af en je ziet er ook nog eens super stylish uit met een bril. Dit wil ik graag uitdragen aan Nederland en daarom heb ik meegedaan aan deze verkiezing. Nu ik ambassadeur van brildragend Nederland ben geworden kan ik ook andere brildragers ervan overtuigen dat een bril naast een onmisbaar accessoire ook nog eens supertrendy is", aldus de opgetogen winnares. De winnares uit Goes liet elf finalisten achter zich. Op de tweede plaats eindigde Natasia Rusu uit Groningen en Rachella Kordijk uit Zoeterwoude ging met de derde prijs naar huis.

Vele aanmeldingen voor 12e editie
Specsavers organiseerde dit jaar voor de twaalfde keer de verkiezing 'Brildrager van het Jaar'. Mandy Crooij van Specsavers: "Het is ontzettend leuk dat we elk jaar een groot aantal aanmeldingen ontvangen voor de verkiezing. Veel brildragers vinden het dus leuk om mee te doen. Ook dit jaar hebben we veel mooie jongens en meiden voorbij zien komen die er fantastisch uit zien met een bril. Het was tot op het laatste moment spannend wie de verkiezing zou gaan winnen. Namens Specsavers wil ik Charlotte van harte feliciteren met haar overwinning; ze ziet er fantastisch uit met bril! "

Over Specsavers Opticiens & Audiciens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment 107 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie startte Specsavers in 2007 met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 200 winkels, waarvan 82 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde St Ar-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.


- EINDE PERSBERICHT -