Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Radiocampagne dierenspeciaalzaken start rondom Dierendag
18/08/2011
In aanloop naar Dierendag start het Hoofdbedrijfschap Detailhandel het
vervolg van de radiocampagne voor dierenspeciaalzaken. Bij de
dierenspeciaalzaak kan de consument niet alleen terecht voor deskundig
advies, service en een ruim assortiment, het is ook leuk om naar de
dierenspeciaalzaak te gaan. Dat is de boodschap van de imagocampagne.
Drie themaweken
De radiocampagne wordt dit najaar gevoerd rondom drie thema's:
Dierendag (27 september t/m 4 oktober), aquaria (5 t/m 11 oktober) en
mezen- en vetbollen (28 november t/m 3 december). De drie themaspots
zijn in deze weken veel te horen op de landelijke radiozenders Sky
Radio, Q-Music en 100% NL.
Bij ons is het elke dag Dierendag - Poster 2011 Winkelposter `Bij ons
is het elke dag Dierendag'
Alle dierenspeciaalzaken krijgen begin september een opvallende
winkelposter toegestuurd met de slogan `Bij ons is het elke dag
Dierendag', zodat zij in hun zaak op de campagne kunnen inhaken. De
poster is zowel voor als na Dierendag te gebruiken.
Huis-aan-huisbladen
Behalve radiocommercials worden ook kant-en-klare themapagina's voor
huis-aan-huisbladen ingezet. Leuke en informatieve verhalen, tips en
weetjes informeren consumenten over huisdieren en huisdierenverzorging
en stimuleren nog eens extra om naar de dierenspeciaalzaak te gaan
Deze collectieve promotiecampagne is een activiteit van de
Adviescommissie dieren en dierenbenodigdheden van het Hoofdbedrijfschap
Detailhandel (HBD). Meer informatie is vermeld op
www.hbd.nl/dierenspeciaalzaken.