Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)


Tv-spots warme bakker vanaf 27 september weer op de buis


01/09/2011

Van 27 september tot 7 oktober zijn de nieuwe tv-spots `Met zorg gemaakt, met smaak gegeten' weer te zien op de Nederlandse tv. In de imagocampagne draait het om wat de warme bakker en banketbakker zo bijzonder maakt: de toewijding, passie en liefde voor het vak, die vaak van generatie op generatie wordt doorgegeven. De campagne is een initiatief van de Commissie Detailhandel Brood en Banket van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA). De nieuwe campagne is in het voorjaar gestart en goed ontvangen in de bakkersbranche.

Ook op internet
De tv-spots worden uitgezonden via Nederland 1, 2 en 3, de RTL-zenders en de regionale publieke zenders. In totaal worden dit jaar met de tv-spots ruim 8 miljoen consumenten bereikt. De commercial is natuurlijk ook te bekijken op www.warmebakker.nl. Op deze campagnesite zijn verschillende filmpjes te zien over de passie en toewijding van warme bakkers en banketbakkers. De bezoeker van de website kan bovendien een Smaaktest doen en maakt daarmee kans op een picknickmand.

Gratis raamstickers
In het voorjaar hebben alle ambachtelijke brood- en banketbakkers gratis raamstickers ontvangen waarmee ze maximaal kunnen profiteren van de tv-campagne. Ambachtelijke brood- en banketbakkers die staan ingeschreven bij het HBD en HBA kunnen gratis extra raamstickers bijbestellen via www.hbd.nl/warmebakker (zo lang de voorraad strekt). De raamstickers zijn er in twee versies: warme bakker en banketbakker.