Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Tv-spots warme bakker vanaf 27 september weer op de buis
01/09/2011
Van 27 september tot 7 oktober zijn de nieuwe tv-spots `Met zorg
gemaakt, met smaak gegeten' weer te zien op de Nederlandse tv. In de
imagocampagne draait het om wat de warme bakker en banketbakker zo
bijzonder maakt: de toewijding, passie en liefde voor het vak, die vaak
van generatie op generatie wordt doorgegeven. De campagne is een
initiatief van de Commissie Detailhandel Brood en Banket van het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Hoofdbedrijfschap Ambachten
(HBA). De nieuwe campagne is in het voorjaar gestart en goed ontvangen
in de bakkersbranche.
Ook op internet
De tv-spots worden uitgezonden via Nederland 1, 2 en 3, de RTL-zenders
en de regionale publieke zenders. In totaal worden dit jaar met de
tv-spots ruim 8 miljoen consumenten bereikt. De commercial is
natuurlijk ook te bekijken op www.warmebakker.nl. Op deze campagnesite
zijn verschillende filmpjes te zien over de passie en toewijding van
warme bakkers en banketbakkers. De bezoeker van de website kan
bovendien een Smaaktest doen en maakt daarmee kans op een picknickmand.
Gratis raamstickers
In het voorjaar hebben alle ambachtelijke brood- en banketbakkers
gratis raamstickers ontvangen waarmee ze maximaal kunnen profiteren van
de tv-campagne. Ambachtelijke brood- en banketbakkers die staan
ingeschreven bij het HBD en HBA kunnen gratis extra raamstickers
bijbestellen via www.hbd.nl/warmebakker (zo lang de voorraad strekt).
De raamstickers zijn er in twee versies: warme bakker en banketbakker.