Persbericht

Manpower België selecteert Rostar CAS software van Paralax voor in-house personeelsplanning ~ Personeelsplanningsoftware helpt bij inplannen eigen personeel en uitzendkrachten Manpower ~

Maarssen, 27 september 2011 - Full-service uitzendorganisatie Manpower gaat voor de planning van zijn uitzendkrachten in België gebruik maken van Rostar CAS van Paralax Planning Solutions. Drie jaar geleden tekenden beide organisaties een raamovereenkomst en selecteerde Manpower de Rostar CAS software als interne standaard voor de Nederlandse organisatie. Nu zal de personeelsplanningsoftware ook bij Manpower België in gebruik genomen worden, waarbij de eerste key account naar verwachting in oktober 2011 live zal gaan.

Manpower België was voor het planningsvraagstuk van zijn uitzendkrachten niet alleen op zoek naar een leverancier, maar tevens naar een partnership waarmee invulling kan gegeven worden aan het volledige poolmanagement, van vaste tot flex- en incidentele medewerkers. Daarbij moest de software flexibel en gebruiksvriendelijk zijn en per individuele klant van Manpower anders ingericht kunnen worden. De softwareoplossing hiervoor werd gevonden in Rostar CAS van Paralax. Inmiddels is de software tevens de facto standaard in de uitzendindustrie met dertien van de twintig grootste uitzenders als gebruikers.

Sven Diddens, commercieel verantwoordelijke België: "In de uitzendbranche is personeelsplanning belangrijker dan ooit. Marges staan onder zware druk, er is een steeds veranderende vraag naar arbeid en een groter verloop onder medewerkers. Uitzendorganisaties en hun klanten zijn op zoek naar manieren om kosten te besparen en tegelijkertijd optimale service levels en afdekking te verzekeren in functie van een wisselende klantenbehoefte. Bovendien zijn klanten op zoek naar innovatieve oplossingen om de toegevoegde waarde van hun uitzender te verhogen. De praktijk leert dat de inzet van Rostar CAS-software tot aanzienlijke optimalisering van planning en personeel leidt. Tevens maakt de software het mogelijk om een groot gedeelte van de communicatie en coördinatie met uitzendkrachten te automatiseren via webmodules en sms."

Bruno Van Oostveldt, IT Front Office Team Manager en verantwoordelijk voor Product Support, van Manpower België: "Vandaag de dag beheren bedrijven hun flexibiliteit in real time. Anders gezegd: de werkgevers vertragen of versnellen hun aanwervingen in functie van de evolutie van de vraag naar hun producten of diensten en van de macro-economische situatie. Zo is ons poolmanagement een essentieel onderdeel geworden van de oplossingen die we onze klanten bieden. Binnen de huidige complexe structuren van de klant, is het niet langer haalbaar om een bezetting te verzekeren aan de hand van Excel-sheets. Na de positieve ervaringen van onze klanten en collega's in Nederland verwachten we veel van Rostar CAS om onze efficiëntie nog te versterken."