Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Reader's Digest eist Europese actie tegen cyber bullying

Amsterdam, 27 september - Dagelijks worden in Europa tienduizenden kinderen gepest op internet, het zogenaamde cyber bullying. Ze worden lastig gevallen, vernederd en ontvangen vaak bedreigingen op hun mobiele telefoon, in hun eigen inbox, in chatrooms en op sociale netwerksites.

Het tijdschrift Reader's Digest voert met zijn 20 Europese edities campagne voor een betere bescherming van kinderen op internet via computers en smartphones. Dat kan door de invoering van een digitale alarmknop in de vorm van een icoon op het beeldscherm dat kinderen altijd in staat stelt om direct contact te zoeken met een nationaal hulpcentrum.

Uiteindelijk wil Reader's Digest dat de overheden en aanbieders van online en mobiele diensten, de digitale alarmknop standaard aanbieden en daadwerkelijk gaan ondersteunen met een 24-uurs hulpdienst.

Om Europese steun te mobiliseren voor deze maatregel tegen cyber bullying heeft Reader's Digest twee enquêtes opgezet: één voor volwassenen en één voor kinderen. Meer dan 50.000 Europeanen hebben al hun steun betuigd door het invullen van een korte internetenquête. Het tijdschrift verwacht de nodige steun van de 10 miljoen Europese lezers en de Europese schooljeugd. De enquêtes, te vinden op www.protectchildrenonthenet.com lopen tot het einde van 2011. Begin volgend jaar worden de resultaten overhandigd aan de EU, nationale overheden en de internetindustrie.

Met haar campagne gaat Reader's Digest nu de vierde maand in. De afgelopen vier maanden is er campagne gevoerd met de digitale alarmknop om Europese kinderen te beschermen tegen online pedofielen.

--- EINDE BERICHT ---

Over Reader's Digest
The Reader's Digest Association Inc., is een internationale media- en marketingonderneming met meer dan 20 merken. Reader's Digest zorgt voor inspiratie, kennisontwikkeling en entertainment en brengt lezers/website bezoekers over de hele wereld met elkaar in contact. Het concern heeft vestigingen in 45 landen die boeken, tijdschriften, educatieve uitgaven en muziek- en videoproducten uitbrengen in lokale markten. Hiermee heeft Reader's Digest een totaal klantenbestand van 100 miljoen huishoudens in 79 landen opgebouwd. De onderneming publiceert 92 tijdschriften, waaronder 50 edities van Reader's Digest, het tijdschrift met de grootste oplage ter wereld, en onderhoudt 65 merkwebsites die 18 miljoen unieke bezoekers per maand genereren. De onderneming verkoopt wereldwijd 68 miljoen boeken, muziek- en videoproducten per jaar. Het hoofdkantoor is gevestigd in Pleasantville, New York.

**