In twee stappen naar de beste spaarrekening

Persbericht van The Cool House of Financial Media N.V.

Om Nederlanders te helpen de spaarrekening te kiezen die het beste bij hen past, lanceert eyeOpen.nl de eerste Spaarmatcher van Nederland. Na slechts vier makkelijk te beantwoorden vragen ontdekken consumenten hoe mensen zoals zij sparen. Na zes extra vragen zien bezoekers van eyeOpen.nl precies welke drie spaarrekeningen uit de hele Nederlandse markt bij hen passen.

In Nederland wisselden zo'n 1,1 miljoen huishoudens het afgelopen jaar van spaarrekening (TNS NIPO; 2 augustus 2011). Uit onderzoek van eyeOpen blijkt dat consumenten vooral de hoogte van de minimale inleg, de looptijd van een deposito en de aanbieder het zwaarst mee laten tellen bij hun keuze voor een spaarrekening. Het rentepercentage is veel minder belangrijk en weegt maar voor 4% mee. Rente komt daarmee pas op de zesde plaats.

Makkelijk kiezen met de Spaarmatcher
Uit onderzoek van eyeOpen blijkt verder dat 75% van de keuzes van consumenten wordt bepaald door wat anderen doen. Dankzij de Spaarmatcher ontdekt de consument na slechts vier makkelijk te beantwoorden vragen hoe mensen zoals hij sparen. Na zes extra vragen ziet de consument precies welke drie spaarrekeningen uit de hele Nederlandse markt bij hem passen.

De social opinion van Nederland
Diederick van Thiel, CEO eyeOpen: "Nederlanders kunnen hun financiële leven vaak beter regelen, maar zien door de bomen het bos niet meer. Met de Spaarmatcher van eyeOpen, de social opinion van Nederland, is de keuze voor een perfect passende Spaarrekening opeens heel makkelijk geworden".

De beste keuze voor je geld
eyeOpen wil dat iedere Nederlander de beste keuze voor zijn geld kan maken. Op eyeOpen.nl kan de consument, naast matchen, spaarrekeningen en hypotheken vergelijken, handige berekeningen uitvoeren en uitgebreide informatie voor zijn persoonlijke financiën vinden.

--
eyeOpen.nl is eigendom van The Cool House of Financial Media N.V., opgericht door Diederick van Thiel (CEO - 2012, Top 50 Nederlands beste marketeers, voormalig Directeur Particulieren ING) en Rosali Waleson (CCO - Top 100 Nederlandse marketingvrouwen, voormalig Commercieel Directeur van Alex Beleggersbank). The Cool House heeft als missie om het financieel analfabetisme de wereld uit te helpen. Dit doet zij door de inzet van sociale en gaming mechanics in haar financiële matchers.

Op 21 september 2010 heeft eyeOpen de beta van haar website gelanceerd. De eerste financiële matcher - voor hypotheken - introduceerde zij tegelijk met de lancering van de totaal vernieuwde website op 30 juni 2011, waarmee ze ruimte biedt aan de Nederlandse consument om de financiële lente te starten. Nu lanceert eyeOpen.nl de Spaarmatcher. De komende maanden zal eyeOpen.nl uitbreiden met matchers voor alle financiële consumentenproducten.




Razende Robot Reporter