Nieuwe app geeft MKB toegang tot iPad en iPhone
Persbericht van PR Newswire
CULEMBORG, Nederland and KATHMANDU, Nepal, September 27, 2011
/PRNewswire/ --
Javra Software lanceert gratis applicatie voor online
bedrijfscatalogussen
Dankzij een nieuwe app van het Nederlandse Javra Software kunnen
bedrijven uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) gratis hun producten
onder de aandacht brengen bij gebruikers van de iPad en iPhone. Via de
iTouch Catalog applicatie kunnen ze bedrijfscatalogussen online zetten
en onderhouden. Klanten kunnen browsend op hun iPhone of iPad eenvoudig
zoeken in miljoenen producten.
Voor veel MKB-bedrijven is het onbetaalbaar en veel te ingewikkeld om
zelf een app voor de iPad of iPhone te maken. De iTouch Catalog geeft
hen, maar ook grotere bedrijven, toegang tot die groeiende
consumentenmarkt. "Je kunt binnen drie minuten met je bedrijf op de
iPad zitten en meedoen. Dat is ongekend," stelt commercieel directeur
René Verspuij van Javra.
Het principe is simpel. Bedrijven laden hun catalogussen op via
http://www.itouchcatalog.com, compleet met foto's en productinformatie.
Consumenten laden in de Appstore de iTouch Catalog app en krijgen
daarmee toegang tot de catalogussen van de bedrijven, waarin ze op een
eenvoudige manier kunnen zoeken, net zoals in een echte winkel. Ze
kunnen door bedrijfstakken en branches browsen op zoek naar schoenen,
kleding, autodealers, horloges, huishoudelijke artikelen of welke
producten dan ook. Ook zoeken op trefwoord is mogelijk.
Wanneer steeds meer bedrijven meedoen en steeds meer consumenten de app
gebruiken, ontstaat in de toekomst de grootste online winkel voor MKB
op iPad of iPhone. Het is mogelijk om de producten direct te bestellen
of te betalen door een link naar de eigen webshop.
De app biedt bedrijven ook de mogelijkheid onderling zaken te doen
volgens een gesloten business to business catalogusmodel waarbij
bijvoorbeeld vertegenwoordigers met de iPad en iTouch catalogus op pad
gaan naar klanten. Omdat Javra bedrijven wil helpen in het gebruik van
social media, is de app zo gebouwd dat gebruikers een product uit een
catalogus met één druk op de knop kunnen sharen op Facebook of Twitter.
"Gebruikers van social media zijn wars van reclame. Op deze manier laat
je het aan de consumenten over om jouw product te Facebooken," legt
Verspuij uit.
Volgens Javra is de app een voorbeeld van innovatie. Verspuij: "Ik zit
al twintig jaar in de IT en voor het MKB is dit er nog niet. De app
blinkt uit in laagdrempeligheid, zowel voor bedrijven als consumenten.
Je gaat als MKB-bedrijf geen 20.000 euro steken in het ontwikkelen van
een eigen app; op deze manier heb je zonder investering toch volledig
toegang tot de iPhone en iPad." Uitgebreide en op maat aangepaste
versies met professionele back office koppelingen zijn op aanvraag te
realiseren.
Javra Software werd opgericht in 1999 en heeft sinds 2006 een kantoor
in Kathmandu in Nepal dat ingezet wordt bij de ontwikkeling van
software. Het bedrijf telt ruim honderd werknemers.
Meer informatie: http://www.itouchcatalog.com
Javra Software
Noot voor redacties
CONTACT:
Razende Robot Reporter