Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, 28-09-2011

Culinair Zeeland veel aandacht in de media

Wilhelminadorp - Zeeland krijgt in de nationale- en internationale media steeds meer aandacht over Culinair Zeeland. Diverse artikelen gaan over de schaal- en schelpdieren, streekgebonden producten, seizoensopeningen, kookwedstrijden en horeca accommodaties.

Dat maakt Zeeland - met de Zeeuwse sterrenrestaurants - tot één van de meest culinaire provincies van Nederland. Een logisch gevolg van de aanwezigheid van het vele water (met de juiste biotopen) met prachtige authentieke streekproducten. Zo zijn de Zeeuwse mosselen, Zeeuwse Calamaris, platte oesters uit de Grevelingen en de Oosterscheldekreeft uniek in Nederland.

Tot die conclusie komt Balth. Roessingh van het PR-bureau Junction Communication uit Wilhelminadorp. Sinds 2000 verzorgt hij ondermeer - samen met de Stichting Promotie Oosterscheldekreeft - de officiële opening van het kreeftenseizoen. "In het eerste jaar hadden wij tijdens de opening één boot met een 35 gasten en 15 journalisten. Dit is inmiddels uitgegroeid tot 500 gasten met ruim 60 journalisten."

Inmiddels heeft het PR-bureau 750 binnen- en buitenlandse culinaire redacties in zijn bestand. Door het jaar heen worden diverse culinaire persreizen door Zeeland georganiseerd, vaak in samenwerking met de VVV's, gemeenten en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.

Vanaf 2004 zijn de artikelen die via Balth Roessingh zijn gerealiseerd bijgehouden. Vandaag is het 500ste artikel verschenen in het Glossy Magazine Tulp. Alle verschenen artikelen (en radio/TV uitzendingen) vertegenwoordigen een onschatbare waarde voor (culinair) Zeeland.

Diverse artikelen zijn terug te vinden op: http://www.oosterscheldekreeft.nl/pers