Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Zeist, 6 oktober 2011

Online verzekeraar Ditzo introduceert Ditzo Zorgverzekering Altijd keuzevrijheid en persoonlijke aandacht tegen een scherpe premie

De nieuwe Ditzo Zorgverzekering combineert het beste van twee werelden. Zo biedt deze nieuwe verzekering niet alleen volop keuzevrijheid en persoonlijke aandacht op elk gewenst moment, maar óók een uitgebreide dekking tegen een zeer scherpe premie. Zo is de klantenservice van Ditzo ook voor zorg `s avonds en in het weekend bereikbaar en kunnen verzekerden voor al hun vragen terecht bij een Persoonlijke Zorgcoach. De online verzekeraar biedt een zorgverzekering met deskundige hulp wanneer de klant hieraan behoefte heeft. De premies voor de nieuwe Ditzo Zorgverzekering worden half november bekend gemaakt en zijn vanaf dan te vinden op www.ditzo.nl/zorgverzekering/. De Ditzo Zorgverzekering onderscheidt zich doordat verzekerden altijd een beroep kunnen doen op een goede bereikbaarheid en persoonlijke aandacht, maar wel tegen een zeer betaalbare premie. De online verzekeraar biedt klanten bovendien de vrijheid in hun keuze voor een huisarts, specialist of ziekenhuis. Klanten die behoefte hebben aan hulp en advies over het vinden van de juiste zorgverlener kunnen terecht bij de Persoonlijke Zorgcoach. Scherpe premie, keuzevrijheid en persoonlijke aandacht "De overheid trekt zich steeds verder terug en legt de verantwoordelijkheid voor het aanbieden van goede zorg bij verzekeraars en zorgverleners", vertelt Laurens Leurink, Algemeen Directeur van Ditzo. Voor consumenten is het onderscheid tussen verzekeraars bovendien lang niet altijd duidelijk. Uit onderzoek onder 1300 mensen blijkt namelijk twee typen zorgverzekeraars worden onderscheiden: de eerste is de traditionele zorgverzekeraar met goede service en uitgebreide dekkingen, maar tegen hogere premies. De tweede is de internetverzekeraar met een scherpe premie, maar met minder service. "De Ditzo Zorgverzekering onderscheidt zich doordat persoonlijke en oprechte aandacht én een scherpe premie met elkaar hand in hand gaan", vervolgt Leurink. "Wij houden de premies laag én bieden klanten de mogelijkheid persoonlijk contact met ons te leggen wanneer het hen uitkomt. Zo is onze klantenservice ook voor vragen over de zorgverzekering `s avonds en in het weekend telefonisch bereikbaar. Bovendien begrijpen wij dat klanten niet afhankelijk willen zijn van afspraken met zorgverleners. Bij Ditzo bepalen zij zélf waar en door wie zij geholpen willen worden. " Aanvullende verzekeringen Klanten die overstappen naar Ditzo kunnen - naast de basisverzekering - kiezen uit drie logisch opgebouwde aanvullende verzekeringen: ZorgGoed, ZorgBeter en ZorgBest en drie tandartsdekkingen: TandGoed, TandBeter en TandBest. De verzekeringen sluiten volledig aan op behoeftes van consumenten: er is voor iedereen een passende verzekering. Zo is ZorgGoed zeer geschikt voor jonge mensen, biedt ZorgBeter een goede dekking voor met name jonge gezinnen en is ZorgBest de verzekering voor mensen die op zoek zijn naar een zeer complete dekking.



Meer informatie over de nieuwe zorgverzekering is te vinden op www.ditzo.nl/zorgverzekering/.