Ingezonden persbericht


Viking steunt Stichting Pink Ribbon in haar strijd tegen borstkanker

Speciale actie bij aankoop van roze kantoorartikelen tijdens borstkankermaand

Venlo, 6 oktober 2011 - Office Depot, een vooraanstaand internationaal leverancier van kantoorartikelen en -diensten, steunt via Viking Stichting Pink Ribbon. Viking doneert tijdens de borstkankermaand bij elke bestelling van een roze actieproduct 20% aan Pink Ribbon. Daarnaast maken klanten bij aankoop van een roze product automatisch kans op een van de roze prijzen, zoals een iPod shuffle, een camera of wellness-pakket. De actieperiode loopt van 4 oktober tot en met 26 november.

"Ook dit jaar vraagt stichting Pink Ribbon in de oktobermaand weer extra aandacht voor borstkanker," vertelt Thomas Glatzel, Regional Vice President Benelux, Germany, Austria & Switzerland van Office Depot. "Dat is hard nodig, als je weet dat 1 op de 8 Nederlandse vrouwen in haar leven borstkanker krijgt. Omdat ook wij Pink Ribbon een heel mooi initiatief vinden, zijn wij deze actie gestart om op een positieve manier aandacht te vragen voor borstkanker. Zowel bij bestellingen via de catalogus als via de actiewebsite www.vikingspecials.nl/pinkribbon steunen klanten automatisch Pink Ribbon. We hopen dat onze klanten deze actie samen met ons tot een succes willen maken."

Stichting Pink Ribbon is een fondsenwervende organisatie, die als doel heeft het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patiënten en hun omgeving te verbeteren. Pink Ribbon realiseert haar doelstellingen onder andere door het verbeteren van de bewustwording van de risico's op borstkanker en het financieren van wetenschappelijk onderzoek gericht op preventie en vroege opsporing. Zij financiert ook psychosociale- en maatschappelijke projecten ter verbetering van de zorg voor en het welbevinden van borstkankerpatiënten en hun omgeving.

--------------------------------