Ingezonden persbericht


Persbericht

Raad voor de Rechtspraak selecteert OGD voor ondersteuning van klantcontactcentrum

Delft, 6 oktober 2011 - De Raad voor de Rechtspraak kiest na een aanbesteding voor de detacheringdiensten van OGD ict-diensten. OGD is een van de partijen die Spir-it, de ICT-dienstverlener van de Raad voor de Rechtspraak, gaat ondersteunen bij het creëren van een KlantContactCentrum (KCC). Dit KCC is de centrale ICT-servicedesk voor alle medewerkers binnen de gerechtelijke instanties in Nederland. OGD levert gespecialiseerde medewerkers voor deze servicedesk. Dat gebeurt op basis van een mantelovereenkomst die gesloten is voor minimaal twee jaar.

Spir-it biedt IT-ondersteuning aan de Raad voor de Rechtspraak en aan alle gerechtelijke instanties in Nederland. De organisatie is verantwoordelijk voor circa 12.000 werkplekken en honderden applicaties. De Raad voor de Rechtspraak koos voor de dienstverlening van OGD op basis van prijs en kwaliteit, en het indienen van twee uitgewerkte cases. Aan de aanbesteding namen tien partijen deel. Spir-it selecteerde daaruit drie leveranciers.

Roel Nikkessen, directeur OGD ict-diensten: "De Raad voor de Rechtspraak en de gerechtelijke instanties werken aan verschillende ambitieuze IT-projecten waarbij de rechtspraak door digitalisering efficiënter en transparanter kan plaatsvinden. Dat vereist professionele ondersteuning van alle medewerkers van de gerechtelijke instanties op ICT-gebied. Wij zijn er trots op dat we daar nu een bijdrage aan kunnen leveren door dit detacheringcontract."

Over OGD
OGD levert ICT-diensten op het gebied van infrastructuur, servicemanagement en softwareontwikkeling. Dat doet het bedrijf in de vorm van detachering, outsourcing, projecten en advies. Klanten roemen de flexibiliteit, vriendelijke prijsstelling en informele organisatie van OGD. De OGD-cultuur van kennis delen en vernieuwen zorgt ervoor dat het bedrijf al sinds 1987 hoogwaardige ICT-oplossingen biedt. OGD ontwikkelde onder meer Lift voor Professional Services Automation en TOPdesk voor servicemanagement. Deze oplossingen zijn inmiddels in zelfstandige ondernemingen ondergebracht.

OGD heeft projecten uitgevoerd bij onder andere onderzoeksinstituut NIVEL (upgrade ICT-infrastructuur en servervirtualisatie), KNCV Tuberculosefonds (uitrol Windows 7 en implementatie Hyper-V), SRE Milieudienst (systeembeheer) en de provincie Utrecht (inhuur tijdelijke ICT-medewerkers). OGD heeft ruim driehonderd klanten binnen de overheid. Op dit moment werken er zo'n zevenhonderd mensen bij OGD. Ook het aantal vestigingen is uitgebreid. Naast het hoofdkantoor in Delft heeft OGD nu vestigingen in Eindhoven (sinds 1996), Amsterdam (1998), Utrecht (2000) en Enschede (2006).