Online shoppende vrouw wil favoriete winkel kunnen bezoeken


‘Webshops moeten ook offline aanwezig zijn’

AMSTERDAM, 20111006 -- Hoewel de online bestedingen blijven toenemen, is het voor webshops belangrijk om zowel online als offline aanwezig te zijn. Juist deze combinatie levert extra bezoekers op en maakt webshops onderscheidend in de huidige, sterk concurrerende markt. Dat zegt Natascha Klootsema van het crossmediale platform voor webshops Flavourites.nl, dat van 18 tot en met 20 november de derde editie van het webshopevent Flavourites Live! organiseert.

“We signaleren de behoefte bij online shoppende vrouwen om geregeld hun favoriete webshops te  kunnen bezoeken en de producten in het echt te kunnen zien, te passen en meteen te kopen. En voor webshopeigenaren is het een goede gelegenheid om bezoekers van de website te ontmoeten. Op ons event komen steeds meer vrouwen. Dit jaar verwachten we er meer dan 5.000”, aldus Klootsema.

Het aantal webshops blijft groeien. Elke maand komen er bij Flavourites.nl honderden aanmeldingen van webshops binnen. Slechts 10 tot 20 procent wordt goedgekeurd. Klootsema: “Wij hebben de afgelopen jaren duizenden aanmeldingen afgewezen. De uitstraling van de webshop moet bij ons passen en het assortiment moet bijzonder zijn. Prijsvechters of knutselsites willen we niet. Door de kwaliteit hoog te houden blijven bezoekers terugkeren.”

Van 18 tot en met 20 november organiseert Flavourites.nl de derde editie van het webshopevent Flavourites Live! In de nieuwe evenementenlocatie De Kromhouthal in Amsterdam-Noord laten meer dan 150 webshops op het gebied van onder meer mode, kinderen en interieur zich zien.

De bezoekers kunnen dit jaar voor het eerst niet alleen shoppen, maar ook inspirerende PowerSessies volgen. De sessies worden georganiseerd door het snelgroeiende platform Vrouw&Passie, dat vrouwen beweegt om hun passies te vinden en te delen. De sessies gaan over social media, bewust(er) leven en styling.


Over Flavourites.nl

Flavourites.nl is het grootste crossmediale platform voor webshops op het gebied van mode, accessoires, kinderen, interieur en reizen. Maandelijks trekt Flavourites.nl 100.000 bezoekers. Flavourites.nl heeft een wisselend bestand van 1.500 webshops, een online magazine, een boekje, een papieren agenda, een verzamelsite met webshops voor mannen en een jaarlijks event. Flavourites.nl stelt shoppingrubrieken samen voor een aantal magazines, treedt op als specialist in de e-learnings van Libelle, spreekt op seminars en maakt in november deel uit van de jury van de Woon Awards (categorie woonwebshops) van Sanoma Media.

Bij Flavourites.nl werken vijf mensen in vaste dienst.  Flavourites.nl is in 2007 opgericht door Natascha Klootsema en Marije M. Mulder.

www.flavourites.nl en www.flavouriteslive.nl