Ingezonden persbericht


Persbericht

29 september 2011

FNLI maakt Merk van het Jaar 2011 bekend tijdens Jaarbijeenkomst

Rijswijk- Op 6 oktober 2011 maakt de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) de winnaar van de `FNLI Award voor het Merk van het Jaar 2011' bekend. Het krachtigste levensmiddelenmerk van 2011 ontvangt de Award. Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek wordt de merkkracht bepaald. De FNLI award voor het Merk van het Jaar wordt dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. De award is in het leven geroepen door de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School in Leusden, onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux in Dongen en Foodmagazine om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. De merken worden beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit. De `FNLI Award Merk van het Jaar' wordt uitgereikt aan het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht behaalt. Er worden ook awards aan de merken met de hoogste scores in zeven verschillende productcategorieën toegekend. Het EFMI en GfK publiceren binnenkort meer details van het consumentenonderzoek op een website, namelijk www.merkvanhetjaar2011.nl De genomineerden in de subcategorieën voor 2011 zijn inmiddels bekend (in willekeurige volgorde): Categorie Alcoholische dranken: Hertog Jan, Grolsch, Heineken Categorie Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Roosvicee, Pickwick, Douwe Egberts Categorie Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Côte d'Or, Verkade, Bolletje Categorie Kruidenierswaren overig: Calvé, Knorr, Unox Categorie Zuivel, kaas en geelvetten: Campina, Mona en Becel Categorie Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Ola, Dr. Oetker en Hak Categorie Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers en Gillette

Dit jaar wordt er ook een extra categorie geïntroduceerd, namelijk de `Grootste maatschappelijke bijdrage'. Dit is de award voor het merk dat in de ogen van supermarktklanten het hoogst scoort op de mate waarin het een bijdrage levert aan de maatschappij. Voor deze award zijn (in willekeurige volgorde) Campina, Bio+, Alpro, Verkade en Becel genomineerd. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de feestelijke, openbare jaarbijeenkomst van de FNLI op donderdag 6 oktober a.s. in De Fabrique in Utrecht. De Jaarbijeenkomst begint om 16.00 uur. -Einde bericht-

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Jelka de Roos, Communicatiemanager, T: 070-336 51 50 of M: 06-21 29 87 20, e-mail: jderoos@fnli.nl De FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie) is dé koepelorganisatie van en voor bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelen industrie. De FNLI is het platform van en voor de levensmiddelenindustrie, zowel spreekbuis voor bedrijven en branches als aanspreekpunt voor overheid, politiek, handelspartners, NGO's en media. De FNLI is een pro-actieve pleitbezorger voor de levensmiddelenindustrie, een van de grootste industrietakken van Nederland. De FNLI is lid van de CIAA, de Europese koepelorganisatie van voedingsmiddelenproducenten.

Het EFMI is een zelfstandige business school op het gebied van food management van Academische Opleidingen Groningen (AOG) , gelieerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. GfK is de grootste marktonderzoeker in de Benelux met vestigingen in Dongen, Brussel, Amstelveen en Hilversum. GfK Panelservices in Dongen/Brussel heeft de ambitie om met de ontwikkeling van kennis ondersteuning te geven bij het realiseren van (groei)doelstellingen