Persbericht

6 oktober, 2011

Softlution neemt Content Architects over

Softlution Nederland BV heeft per 1 september alle activiteiten, medewerkers en klanten overgenomen van Content Architects uit Emmen. Met deze overname versterkt Softlution zijn positie in de Benelux op het gebied van hybris multi-channel implementaties. Content Architects heeft ruime ervaring op het gebied van Product Informatie Management (PIM) en de (semi-) geautomatiseerde productie van printcatalogi en web-to-print. Deze ervaring is een mooie aanvulling op de vijftien jaar ervaring van Softlution op het gebied van B2C- en B2B-e-commerce in samenwerking met klanten als KPN, Levi Strauss, Dockers, Bruna, Plutosport en Van Dijk Educatie. De vestigingsplaats blijft voorlopig Emmen, naast Eindhoven en Hasselt (België) in de Benelux.

Content Architects werkt sinds 2007 actief samen met hybris, leverancier van multi-channel communicatie en e-commerce-software, in de Nederlandse markt en heeft een groot aantal referenties opgebouwd die gebruikmaken van de hybris Multi-Channel Suite.

Edwin Middeljans, oprichter van Content Architecs, zegt: "De overname door Softlution betekent voor onze klanten dat zij gebruik kunnen maken van een nog breder en completer pakket aan e-commerce-oplossingen."

"Wij zijn erg blij met de overname van Content Architects, inclusief de ervaren en gemotiveerde medewerkers. Het is een mooie aanvulling op de bestaande kennis en klanten binnen de Softlution Groep", zegt Peter van Reijmersdal RE RA, CEO van Softlution. "Door de overname kunnen we nog beter aan de wens van onze klanten voldoen."

Over Content Architects Content Architects is een handelsactiviteit van Storage Architects BV. In 2007 kreeg Storage Architects de opdracht om een geïntegreerd e-commerce en content management platform te ontwikkelen dat internationaal ingezet moest worden. Daarbij is gekozen voor hybris. Vanwege de groei in het aantal projecten is begin 2009 besloten om de contentgerelateerde activiteiten onder te brengen in een gespecialiseerde business unit onder de naam Content Architects.

Over Softlution Softlution is een internationaal opererende full-service expert voor multi-channel en conversie verhogende oplossingen: E-Business, PIM, CMS, Design, Web Analytics en Online Marketing voor webshops en websites. Alle benodigde specialismen voor een deskundig advies, hoogwaardige implementatie en een vakkundige totaalintegratie van uw online en offline informatie, communicatie- en verkoopkanalen treft u bij Softlution aan onder één dak. Door middel van onze full-service aanpak waarborgen wij een optimaal functionerend e-business platform. Wij hechten veel waarde aan een open en proactieve samenwerking, denken met u mee om samen te komen tot de beste en meest winstgevende oplossing voor u en uw klanten http://www.softlution.com/nl/

Over hybris
hybris is leverancier van next generation end-to-end multi-channel e-commerce-software. De software heeft een single platform-basis en omvat managed en hosting-diensten. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een geïntegreerde agile oplossing die organisaties in staat stelt te verkopen en communiceren via alle beschikbare kanalen - zowel online als offline - op een consistente en efficiënte manier. hybris heeft veertien kantoren wereldwijd in de economische hoofdsteden in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië en ondersteunt 380 klanten wereldwijd. Het klantenbestand bestaat uit een groot aantal merken uit de detailhandel en de verwerkende industrie zoals V&D, Kleertjes.com, Bijenkorf, Beter Bed, Intergamma, Standaard Boekhandel, Adidas, Levi´s, Lufthansa, Clarks, Timberland, Nesp resso, Toys´R´Us, Coca Cola Beverages, Ericsson, Rexel, Bobcat, Kaiser+Kraft, Hornbach, Intergamma, Standaard Boekhandel, Nikon, Migros, Conrad, Iomega en Grundfos.