Hilton Worldwide verkrijgt ISO 9001 en ISO 14001-certificering voor Kwaliteit- en Milieumanagement

Een van de grootste volume certificaten die voor commerciële gebouwen uitgereikt is

MCLEAN, Virginia (VS)--(BUSINESS WIRE)-- 20111010 --

Vanwege zijn vernieuwingen in de kwaliteitswaarborg en duurzaamheidsnormen, heeft Hilton Worldwide en haar portfolio van 10 merkhotels de ISO 9001-certificering voor Kwaliteitsmanagementsystemen en ISO 14001-certificering voor Milieumanagementsystemen verkregen. Met deze certificeringen, wordt Hilton Worldwide één van de eerste multinationale organisaties die haar hele wereldwijde systeem gecertificeerd heeft – meer dan 3.750 panden in 85 landen – waardoor één van de grootste volume certificeringen van commerciële gebouwen ooit, tot stand gekomen is.

“Hilton Worldwide heeft zowel kwaliteit als duurzaamheid in al onze algemene prestatienormen en operationele procedures ingebouwd”, aldus Christopher J. Nassetta, president en chief executive officer, Hilton Worldwide. “Terwijl onze inzet voortdurend door onze gasten, medewerkers en eigenaren erkend wordt, wordt die betrokkenheid verder bevestigd door het verkrijgen van de ISO 9001 en 14001-certificering en erkent het de inzet van de onderneming om aan de wereldwijde erkende normen te voldoen.”

ISO 9001 en ISO 14001 zijn internationale normen die een set van gestandaardiseerde eisen voor kwaliteit- en milieumanagementsystemen bieden. Bedrijven verkrijgen certificering door het implementeren van beleidsvormen, procedures en systemen die voldoen aan de ISO-normen en die worden beoordeeld door een externe certificatie instelling. Als onderdeel van het Hilton Worldwide-certificeringsproces, voerde DEKRA Certification Inc. een reeks audits uit en zal het voortdurend evaluaties uitvoeren om de naleving te blijven controleren.

Sinds haar oprichting, heeft Hilton Worldwide kwaliteitswaarborg en klantenservice tot de kern van haar bedrijfsmodel gemaakt. Beiden zijn belangrijke onderscheidende factoren voor het prestatievoordeel van de onderneming. In aanvulling op certificeringen door een derde partij, heeft het bedrijf een breed scala van processen voor kwaliteitscontrole ingevoerd om de integriteit van haar 10 verschillende merken te handhaven en om te zorgen voor een adequate consistente ervaring binnen haar 3.750 panden wereldwijd.

Als partner en dienstverlener in tal van internationale bedrijven, zal Hilton Worldwide nu in staat zijn om deze belanghebbenden te voorzien van de zekerheid dat zij de systemen heeft om ervoor te zorgen dat haar onroerend goed voldoet aan de hoge normenstandaard, welke alleen door ISO 9001 en ISO 14001-certificering geboden kan worden.

“Kwaliteitswaarborg is een houvast in de manier waarop wij zaken doen, en we verwachten dat het belangrijk is voor hen met wie we zaken doen” aldus Steve Spicer, Hospitality Division, senior executive, Procter & Gamble. “Daarom zijn we er trots op, om met een bedrijf als Hilton Worldwide te kunnen werken, die door het verkrijgen van de ISO 9001 en ISO 14001-certificering, hun inzet voor kwaliteit en duurzaamheid hebben versterkt – en daardoor een betrokkenheid met hun klanten.”

Naast de processen voor kwaliteitscontrole heeft Hilton Worldwide, gedurende de laatste paar jaar in de aanloop naar de recente ISO 14001-certificering, aanzienlijke vooruitgang geboekt op het gebied van duurzaamheidsmetingen. Een belangrijke factor achter deze successen was LightStay™, Hilton Worldwide's systeem voor duurzaamheidsmetingen. Publiekelijk geïntroduceerd in 2009, LightStay™ is een wereldwijd merkenstandaard voor al het onroerend goed van Hilton Worldwide, dat helpt bij het meten, bewaken en voortdurend verbeteren van de algehele economische prestaties van de deelnemende hotels.

Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide is wat gastvrijheid betreft het meest toonaangevende bedrijf ter wereld. Het bestrijkt alle aspecten van de accommodatiesector, van luxueuze hotels met complete service en resorts tot suites voor langdurig verblijf en middenklasse hotels. Gedurende 93 jaar, heeft Hilton Worldwide zakenreizigers en vakantiegangers de beste diensten verleend ten aanzien van accommodaties, dienstverlening, voorzieningen en waarde. Het bedrijf is vastberaden haar traditie voort te zetten om binnen al haar internationale merken, uitzonderlijke gastervaringen te bieden. Haar merken bestaan uit meer dan 3.750 hotels en 615.000 kamers in 85 landen en omvatten Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, Doubletree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton en Hilton Grand Vacations. De onderneming beheert ook de wereld-klasse gast-beloningsprogramma Hilton HHonors®. Ga voor meer informatie over de onderneming naar www.hiltonworldwide.com of verbind met Hilton Worldwide op www.hiltonworldwide.com/media

Over ISO

ISO is 's werelds grootste ontwikkelaar en uitgever van internationale normen. ISO is een netwerk van nationale normalisatie-instituten uit zo'n 163 landen. Meer dan 100 van de ISO-leden komen uit ontwikkelingslanden. ISO heeft meer dan 18 600 internationale normen in diens huidige portefeuille en ISO's werkprogramma strekt zich uit van normen voor traditionele activiteiten, zoals landbouw en bouw, tot werktuigbouwkunde, productie en distributie, tot transport, medische apparatuur, milieu, veiligheid, informatie- en communicatietechnologieën en tot normen voor goede praktijken en diensten.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Hilton Worldwide
Scott Carman, +1 703-883-5803
scott.carman@hilton.com

www.hiltonworldwide.com/media