Veilig Verkeer Nederland

Jeugdteams gaan massaal voor eigen teamauto

maandag, 17 oktober 2011

Ruim 10.000 sportteams hebben meegedaan aan de Veilig Uit & Thuis-actie van VVN en Toyota. Zij ontwierpen allemaal een eigen teamauto. Sinds de campagnesite eind augustus live ging, zijn er maar liefst 10.786 ontwerpen ingezonden.

"Geweldig om te zien dat de actie aanslaat", zegt Giovanni van Bronckhorst, ambassadeur van Veilig Uit & Thuis. "Als je alle ontworpen auto's achter elkaar zou zetten, staat de A2 tussen Amsterdam en Utrecht vol. Dat is toch een indrukwekkend beeld."

Promotie voor je eigen ontwerp

Uit de duizenden ontwerpen zijn er tweehonderd geselecteerd die nu meedingen naar een teamauto met hun eigen ontwerp. Voor deze genomineerde teams is de wedstrijd nu pas echt begonnen: zij hebben tot en met 30 oktober om zoveel mogelijk stemmen te werven voor hun ontwerp.

Om mogelijke stemmers in beweging te krijgen, stellen VVN en Toyota campagnematerialen beschikbaar, zoals een filmpje waarin de eigen teamauto figureert. Het filmpje kan via Hyves, Facebook of andere sociale media worden verspreid om zo stemmen te werven.

En de winnaar is...

Op 30 oktober worden de elf winnende teams bekendgemaakt, waarna de teams op 16 november hun auto mogen ophalen tijdens een feestelijk evenement in Raamsdonksveer. Dan wordt ook duidelijk welk team de meeste stemmen heeft verzameld in de strijd om de meest populaire teamauto van Nederland. De winnende teams mogen zich een seizoen lang laten rijden in hun eigen teamauto, een veilige Toyota Verso 7-zitter.

Lees het persbericht over de Veilig Uit & Thuis-campagne of bekijk het videoverslag van de lancering van de campagne met ambassadeur Giovanni van Bronckhorst: