Jeugdteams gaan massaal voor eigen teamauto
maandag, 17 oktober 2011
Ruim 10.000 sportteams hebben meegedaan aan de
Veilig Uit & Thuis-actie van VVN en Toyota. Zij ontwierpen allemaal een
eigen teamauto. Sinds de campagnesite eind augustus live ging, zijn er
maar liefst 10.786 ontwerpen ingezonden.
"Geweldig om te zien dat de actie aanslaat", zegt Giovanni van
Bronckhorst, ambassadeur van Veilig Uit & Thuis. "Als je alle ontworpen
auto's achter elkaar zou zetten, staat de A2 tussen Amsterdam en
Utrecht vol. Dat is toch een indrukwekkend beeld."
Promotie voor je eigen ontwerp
Uit de duizenden ontwerpen zijn er tweehonderd geselecteerd die nu
meedingen naar een teamauto met hun eigen ontwerp. Voor deze
genomineerde teams is de wedstrijd nu pas echt begonnen: zij hebben tot
en met 30 oktober om zoveel mogelijk stemmen te werven voor hun
ontwerp.
Om mogelijke stemmers in beweging te krijgen, stellen VVN en Toyota
campagnematerialen beschikbaar, zoals een filmpje waarin de eigen
teamauto figureert. Het filmpje kan via Hyves, Facebook of andere
sociale media worden verspreid om zo stemmen te werven.
En de winnaar is...
Op 30 oktober worden de elf winnende teams bekendgemaakt, waarna de
teams op 16 november hun auto mogen ophalen tijdens een feestelijk
evenement in Raamsdonksveer. Dan wordt ook duidelijk welk team de
meeste stemmen heeft verzameld in de strijd om de meest populaire
teamauto van Nederland. De winnende teams mogen zich een seizoen lang
laten rijden in hun eigen teamauto, een veilige Toyota Verso 7-zitter.
Lees het persbericht over de Veilig Uit & Thuis-campagne of bekijk het
videoverslag van de lancering van de campagne met ambassadeur Giovanni
van Bronckhorst:
Veilig Verkeer Nederland