Ingezonden persbericht

Persbericht, 17 oktober 2011

Najaarscampagne Arla Biologisch

Arla geeft opnieuw impuls aan markt voor biologische zuivel

Nijkerk - Vandaag begint Arla Foods een zes weken durende campagne om de consumptie van biologische zuivel te stimuleren. Bij aankoop van 2 pakken Arla Biologisch kan iedere consument biologisch dineren met 50% korting: thuis met een Culinair Verspakket of bij een van de vele biologische restaurants in heel Nederland. Bij de introductie van Arla Biologisch in april 2010 heeft de zuivelonderneming uit Nijkerk zichzelf tot doel gesteld om de markt voor biologische zuivel in drie jaar tijd te verdubbelen. Nu - na anderhalf jaar - is die verdubbeling al bijna bereikt. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen over de omzet van biologische dagverse zuivel in de afgelopen 52 weken.

()

"De krachtige omzetgroei van biologische zuivel komt van verschillende aanbieders maar wij zijn als grote nieuwkomer de voortrekker geweest in de markt voor biologische zuivel", zegt Louis Rippen, Marketing Director & Innovation van Arla Foods Nederland. "Voor Arla is de enorme groei geen reden om nu maar achterover te leunen. Integendeel, met deze grote najaarscampagne willen we opnieuw een krachtige impuls geven aan de biomarkt."

'Proef de herfst'
Met de campagne Proef de herfst begint Arla vandaag een grote promotieactie die wordt ondersteund met onder meer tv-commercials. Bij aankoop van twee literpakken Arla biologische zuivel krijgt de consument (die de actiecodes invoert op www.arla.nl) naar keuze: het tweede hoofdgerecht gratis bij een van de circa 200 biologische restaurants of 50% korting op twee menu's van Culinaireversmarkt.nl. Bovendien maken consumenten automatisch kans op de weekprijs: een compleet diner naar keuze in een van de deelnemende restaurants.
De actie loopt van 17 oktober tot en met 27 november, de kortingen blijven een halfjaar geldig.
Over Arla Foods Nederland
Arla Foods Nederland (440 medewerkers) bestaat uit twee onderdelen: Arla Foods B.V. voor dagverse zuivel uit Nijkerk en Arla Foods amba voor de kaasspecialiteiten uit Scandinavië. De missie is: "Natuurlijke zuivelproducten voor iedereen bereikbaar maken". Arla Foods Nederland is nummer 2 in de Nederlandse markt voor dagverse zuivel. Het bedrijf voert sterke merken zoals Friesche Vlag, Arla, Milk & Fruit, Breaker, Arla Apetina en Castello. Naast merkproducten levert Arla Foods Nederland zuivel voor huismerken.
De onderneming is onderdeel van Arla Foods, een zuivelcoöperatie van 8000 melkveehouders in Denemarken en Zweden en de grootste producent van biologische zuivel in de wereld.
- Einde persbericht -

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht