Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

See America Workshop wederom geslaagd

Reeuwijk, 17 oktober 2011 - Afgelopen woensdag 12 oktober diende het ss Rotterdam als decor voor de succesvolle See America Workshop 2011. De workshop was een perfecte gelegenheid voor vertegenwoordigers en reisprofessionals om met elkaar in contact te komen. De dag werd uitbundig afgesloten met een Amerikaans buffet en een quiz met spetterende prijzen.

Peter de Jonge, voorzitter van het See America Comité, heette alle aanwezigen van harte welkom. Hij droeg het woord over aan Henk Kronenberg, die sprak namens het ss Rotterdam. Hij vertelde dat het schip vroeger tot de HAL behoorde en in de jaren 50 diende als belangrijke verbinding tussen Rotterdam en New York. Zo reisden de leden van het koninklijk huis regelmatig met het ss Rotterdam naar de VS. "Het schip is volledig gerenoveerd, waarbij we alle zalen en meubels zoveel mogelijk in oude stijl hebben gelaten," aldus Henk Kronenberg. Kortom een prachtige setting voor een Amerika-event.

Na de opening volgden de workshops, waarbij de deelnemers het echte Amerika konden beleven en proeven. Dit jaar werden er speeddate-sessies gehouden; in kleine groepjes spraken de reisprofessionals met vertegenwoordigers van de verschillende stands. Om de 10 minuten klonk de scheepshoorn als teken dat het tijd was om naar de volgende stand te gaan.

Het aanbod van exposanten was zeer gevarieerd, van Amerikaanse staten, touroperators en autoverhuurders tot hotels, airlines, themaparken en steden. Alle exposanten op een rij:

Aer Lingus, Alamo, Avis, EurAm, Incento/Amtrak, Kimpton Hotels & Restaurants, KLM/Delta Air Lines, Kuoni/Cruise America, Miami, New York City, Philadelphia, SeaWorld Parks & Entertainment, See America, Sunny Cars, Travelhome, Travel Oregon, TUI (Arke/Holland International), Visit Orlando, Visit St. Petersburg/Clearwater en World Wide Vacations/EagleRider Holland.

OnBoardOnShore, de cateraar op het schip, zorgde ervoor dat het de gasten aan niets ontbrak; in de pauzes werden typisch Amerikaanse snacks zoals donuts en hotdogs geserveerd en aan het einde van de sessies een uitgebreid all American buffet.

Quizmasters Irene Lipper en Vincent Hekkert verzorgden de afsluitende quiz. Zij mochten vier prijswinnaars blij maken met een reis naar de VS:
* Marieke Boerema van Toerkoop Reisburo Estee ging naar huis met de 1e prijs: een volledig verzorgde 16-daagse reis voor twee personen naar Florida, inclusief 2 KLM retourtickets naar Miami, 8 nachten verblijf in Orlando, 7 nachten verblijf in St. Petersburg/Clearwater, 7 dagen Alamo autohuur, kaarten voor attracties, waaronder die van SeaWorld Parks & Entertainment, dinner shows en een shoppingvoucher.
* Jan Hein van de Watering van Travel & Sportpromotion heeft de 2e prijs gewonnen: een super trip naar Las Vegas voor twee personen, inclusief 2 Arkefly retourtickets naar Las Vegas, 7 dagen Avis autohuur en 3 nachten in een hotel naar keuze aangeboden door Las Vegas CVA & Ceasars Entertainment.
* Rosina Stolk van NBBS reizen heeft de 3e prijs in de wacht gesleept, bestaande uit een 10-daags landarrangement naar Orlando en Clearwater Beach voor twee personen, inclusief 6 dagen Economy autohuur, 6 overnachtingen in Orlando, 3 overnachtingen in Clearwater Beach, kaarten voor attracties, waaronder Gatorland en iFly Orlando, dinner shows en een cruise voor twee van StarLite Cruise.
* Saskia van den Berg van Zuidland Travel eindigde op de 4e plaats en won daarmee een 6-daags landarrangement naar St. Petersburg/Clearwater, inclusief 5 overnachtingen in het Postcard Inn Hotel en een cruise voor twee van StarLite Cruise.

Naast de prijzen waren de reacties van de reisprofessionals erg positief: 'leerzaam en leuk'. Ook de organisatie van See America kijkt terug op een geslaagd evenement. "Met speciale dank aan de reisprofessionals en vertegenwoordigers die met veel enthousiasme hebben deelgenomen," aldus Merle van der Weijden, bestuurslid See America.

Over See America
Stichting See America is een onafhankelijke, non-profit organisatie, die zich richt op de promotie van toerisme naar de Verenigde Staten. Het doel is: zoveel mogelijk Nederlanders enthousiasmeren om een bezoek te brengen aan het land van de ongekende mogelijkheden! Daarnaast is See America er om de reiswereld te woord te staan, informatie te verstrekken en het product 'Verenigde Staten' onder de aandacht te brengen van de reisagenten. See America wordt in haar activiteiten gesteund door haar leden: Nederlandse touroperators, vliegtuigmaatschappijen, autoverhuurbedrijven, hotels en uiteraard Amerikaanse bestemmingen, TIA (Travel Industry Association of America), de Amerikaanse Ambassade en het Amerikaanse Consulaat.

###

Noot voor de redactie (