Gemeente Den Haag

Persbericht

Gemeente krijgt wederom prijs als beste digitale dienstverlener

Derde dienstverleningsprijs op rij is "bevestiging en aanmoediging"

Voor het derde jaar op rij is Den Haag door Ernst &Young uitgeroepen tot gemeente met het beste digitale loket. Wethouder Ingrid van Engelshoven (Onderwijs en Dienstverlening) nam vandaag de prijs in ontvangst uit handen van Guill van den Boom, partner van Ernst & Young.

Van Engelshoven ziet de prijs als "bevestiging dat Den Haag voorloper is in het verlenen van digitale diensten aan bewoners, bedrijven en instellingen in Den Haag". Tegelijkertijd is de onderscheiding "een aanmoediging om te blijven vernieuwen. De toenemende technische mogelijkheden en de toenemende verwachtingen van de gebruiker vragen om constante innovatie" zo benadrukte de wethouder.

Den Haag is volgens Ernst & Young koploper in een algemene trend onder gemeenten om diensten te digitaliseren. "Het is een positieve ontwikkeling dat burgers via het digitale kanaal steeds meer zaken kunnen doen met de overheid", aldus Guill van den Boom. "Het is echter van belang om het digitaal zaken te blijven toetsen op beveiliging en betrouwbaarheid en hiervoor adequate beheersmaatregelen in te richten." De kwaliteit van de dienstverlening is voor de gemeente Den Haag topprioriteit. In het coalitieakkoord 20

10-2014 heeft het stadsbestuur de ambitie vastgelegd om te excelleren in dienstverlening.

Beste digitale dienstverlener