Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Douwe Egberts en Jumbo geven koffie- en theeschap totale make-over Retailer en fabrikant zien meer potentie in warmedrankencategorie

Schijndel, dinsdag 25 oktober - De wereld van koffie en thee is in de supermarkt groot en divers. In een gemiddelde Jumbo kan een consument zelfs kiezen uit 175 koffievarianten en zo'n 140 verschillende theeën! Vandaag hebben Douwe Egberts en Jumbo medewerkers gezamenlijk de 'koffie en thee winkelstraat' van Jumbo winkels door het hele land overzichtelijker ingericht en nieuwe allure gegeven.

Douwe Egberts Retail Nederland is dit jaar met de afdeling Shopper Marketing gestart. Een negenkoppige specialistenteam, met zogenaamde Shopper Marketeers, staat in dienst van de totale categorie warme dranken. Het doel is, vanuit een neutrale positie, aan de hand van op maat gemaakte categorieplannen per supermarktformule de totale warmedrankencategorie te laten groeien. Deze omvangrijke schapombouw bij Jumbo is een eerste resultaat na een intensieve samenwerking tussen categorie-experts van beide bedrijven.

Algemeen directeur Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten is enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen: 'Deze kwaliteitsslag in het koffie- en theeschap sluit helemaal aan bij het streven van Jumbo naar de allerbeste kwaliteit, bij alles wat we doen. Dit is des te waardevoller, omdat we klanten met deze schapindeling nog beter van dienst kunnen zijn. Zeker op het gebied van koffie en thee is dit van groot belang. Dit zijn immers producten die vrijwel al onze klanten dagelijks gebruiken.'

Harm Jan van Pelt, algemeen directeur en Marjan Emonds, Shopper Marketing Manager binnen Douwe Egberts gingen samen met Peter Snoek, verantwoordelijk voor onder andere Jumbo Category Captainships, en Wibo van Wijk, Unitmanager binnen Jumbo Supermarkten, aan de slag met de schapombouw in de Jumbo winkel in Schijndel. Harm-Jan van Pelt: 'Het is uniek dat een fabrikant en een retailer op deze wijze de handen ineen slaan om in een mum van tijd het gezicht van de totale warmedrankencategorie in zoveel winkels een impactvolle transformatie te geven. Douwe Egberts heeft 150 eigen medewerkers van het hoofdkantoor geënthousiasmeerd om een dag lang met onze handelspartner Jumbo als schappenbouwer een verschil te gaan maken. Onze financials, juristen, office managers en marketeers vinden het leuk en leerzaam om alle koffie- en theeproducten die ons land rijk is door hun handen te laten gaan en te genieten van het resultaat dat een goed doordacht, mooi ogend en strategisch schap brengt.'

Peter Snoek: 'Het grootste assortiment van Nederland vraagt om een heldere segmentering in het schap die onze klanten helpt om gemakkelijk hun keuze te maken.' Hij benadrukt het belang van intensieve samenwerking met Category Captains: 'Zeker als die daadwerkelijk met zoveel disciplines uit hun bedrijf mee willen werken op de Jumbo winkelvloer en zo ook direct in contact komen met onze Jumbo klanten.'

//////////////////////

FOTOBIJSCHRIFT (foto: Pim Hendriksen)

Meer potentie halen uit warmedrankencategorie. Douwe Egberts en Jumbo brengen hun gezamenlijke categorieplan in de praktijk met de ombouw van het koffie en theeschap bij alle Jumbo winkels. Vlnr.: Wibo van Wijk (Unitmanager Jumbo Supermarkten), Marjan Emonds (Shopper Marketing Manager Douwe Egberts), Harm-Jan van Pelt (algemeen directeur Douwe Egberts), Peter Snoek (onder andere verantwoordelijk voor Category Captainships Jumbo Supermarkten) en Wim Velis (Sales Director a.i. Douwe Egberts).

/////////////////////

Einde persbericht - noot voor pers,

Ingezonden persbericht