Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Haarlem, 20 oktober 2011

Haarlemmer schrijft inspirerend boek over de jongste generatie

Op 25 oktober komt het boek Generatie Z door de Haarlemse schrijver Jos Ahlers en zijn co-auteurRené C.W. Boender uit. In dit boek beschrijven zijop luchtige wijze de resultaten van een uitgebreid onderzoek naar jongerendie zijngeboren tussen 1992 en 2010. Deze groep wordt'Generatie Z' genoemd. Ook doet hij voorspellingen over hoe deze kids, als ze eenmaal volwassen zijn, de maatschappij zullen veranderen. Opvallend aan Generatie Z is dat het de eerste generatie is die zich een wereld zonder internet en sociale media niet kan herinneren. Ze groeien, letterlijk, online op en dat beïnvloedt hun kijk op het leven. Het zijn geboren netwerkers, die straks de hiërarchisch georganiseerde maatschappij instromen. In dit uitermate leesbare boek doen de schrijvers uit de doeken hoe deze generatie aankijkt tegen werk, vrije tijd, politiek, relaties, seks en dood. Het is een prikkelende reis door het leven en denken van een generatie die nu opgroeit. Het boek richt zich op beleidsmakers, marketingverantwoordelijken, bestuurders, politici, strategen, ondernemers, organisatieadviseurs; eigenlijk op iedereen die zich zou moeten voorbereiden op de veranderingen die op ons afkomen. Generatie Z is straks aan zet, maar zijn we daar klaar voor? In de woorden van Jos Ahlers: "Wie nu afhaakt, haakt nooit meer aan".

Over de schrijvers:

Dr. Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie, stapte hij over naar Y&R Amsterdam. Daar werd hij medeverantwoordelijk voor de introductie van BrandAssetValuator, het grootste onderzoek naar merken en consumenten ter wereld. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Ahlers is in Haarlem vooral bekend door zijn theaterteksten (o.a. Café El & Ben; The Musical! en I Love 84).

René C.W. Boender (1958) is al ruim tien jaar een veelgevraagde spreker. Hij treedt op over de hele wereld met zijn "Verras, Verander en Verover"keynote speech. Iedere keer weer weet hij zijn publiek te raken en te inspireren tot meer (zakelijk) geluk. Op uitnodiging adviseert hij als brain agent, innovatiefuturist en trendteller grote internationals en CEO's, en geeft hij gastcolleges op internationale universiteiten. In maart 2011 publiceerde hij Great to Cool; Brain candies met een bite, een regelrechte bestseller.

Over het boek:
Dr. Jos Ahlers &René C.W. Boender (2011)
Generatie Z; Ken ze, begrijp ze en inspireer ze voor een beter leven. Bertram en De Leeuw Uitgeverij, Amsterdam
NUR 740
ISBN 9789461560254
232 pagina's
Paperback: ¤19,95, eBook: ¤9,25
www.bertramendeleeuw.nl/titel/generatie-z