Ingezonden persbericht


Snelst groeiende ondernemingen van Nederland geroemd door het Financieele Dagblad en Graydon

AMSTERDAM, 25 oktober ­ Het Financieele Dagblad en Graydon reiken in november opnieuw de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. Ondanks het economisch tij zijn 239 bedrijven opgenomen in de FD Gazellen-ranglijst. De koplopers in deze ranglijst worden uitgeroepen tot Gouden Gazellen. Met deze onderscheidingen wil de krant de snelst groeiende topondernemers in de spotlight zetten. Het is voor de achtste keer dit jaar dat de Gazellen Awards worden uitgereikt.

De FD Gazellen Awards worden op vier feestelijke regiobijeenkomsten uitgereikt. Het thema van dit jaar is: 'De Nederlandse ondernemer zit boordevol ambitie'. Tijdens de bijeenkomsten kunnen topondernemers elkaar ontmoeten en uitdagen bij een ondernemersquiz, waarbij provincies tegen elkaar strijden. Dialoog en inhoud wisselen elkaar af met entertainment en show.

Nieuw dit jaar is de slotbijeenkomst in Amsterdam. Voor het eerst worden vijf nieuwe Gazellen Awards uitgereikt, waarvoor alle 239 genomineerde Gazellen in aanmerking kunnen komen. Het gaat om de volgende awards:


1) winnaar van de top-100 FD Gazellen


2) de onderneming die de meeste keren is uitgeroepen tot FD Gazellen


3) aanstormend talent


4) de onderneming die het slimste gebruikmaakt van social media


5) meest innovatieve onderneming

De prijzen worden toegekend door een jury, die bestaat uit Marcel Broersma (Peak Value), Kees de Jong (entrepreneur en columnist bij het FD) en Ariane Inden (Ariane Inden Cosmetica).

Financieel gezonde organisaties

De FD Gazellen-ranglijst komt tot stand op basis van gedeponeerde omzetcijfers, gemeten over de laatste drie jaar. Bedrijven die twintig procent of meer zijn gegroeid, in het laatste jaar geen negatief resultaat hebben gerealiseerd en geen teruggang in de omzet hebben gekend en financieel gezond zijn, mogen zich een jaar lang FD Gazellen 2011 noemen. De snelste groeiers per regio binnen de categorieën klein, middelgrote en grote bedrijven worden bekroond met de FD Gouden Gazellen 2011 Award.

Partnerschap en sponsors

De FD Gazellen Awards is een initiatief van Het Financieele Dagblad in samenwerking met Graydon Nederland. Het Financieele Dagblad en Graydon wil hiermee het ondernemerschap in Nederland stimuleren en onderstreept het belang van financieel gezonde organisaties. Sponsoren zijn ABN Amro, KPMG en Porsche.

Gedurende de hele maand november berichten Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio uitgebreid over de FD Gazellen 2011, met verslagen, achtergronden en analyses over ondernemen in Nederland. Op 1 december verschijnt de bijlage 'Ondernemen in Nederland'.

Regiobijeenkomsten

Regio midden/oost (Gelderland, Utrecht, Flevoland): donderdag 3 november, Congrescentrum Orpheus, Apeldoorn

Regio noord (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel): dinsdag 8 november Congrescentrum De Tamboer, Hoogeveen

Regio west (Noord-Holland, Zuid-Holland: dinsdag 15 november Hoofdkantoor KPMG, Amstelveen

Regio zuid (Brabant, Zeeland, Limburg): donderdag 17 november Theater aan de Parade, Den Bosch

Slotbijeenkomst Amsterdam: donderdag 1 december, Porsche Centrum Amsterdam

Voor meer informatie over de FD Gazellen Awards en aanmelden voor een bijeenkomst: www.fd.nl/fdgazellen.

Einde bericht

Het Financieele Dagblad
Het Financieele Dagblad is een krant die als nieuws- en inspiratiebron op elk moment van de dag financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld van ondernemende mensen in Nederland, zowel zakelijk als privé. Het Financieele Dagblad maakt deel uit van de FD Mediagroep, een multimediale onderneming waartoe ook BNR Nieuwsradio en internetsites behoren.

FD Mediagroep

Een multimediale onderneming waar Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en de sites FD.nl, BNR.nl en Fondsnieuws.nl onderdeel van zijn. FD Mediagroep beschikt over een unieke combinatie van nieuwsmedia, waarmee een zeer selectieve doelgroep in Nederland (ondernemende mensen) bereikt wordt. Met een multimediale mix van print, radio, online en events blijft de nieuwsconsument op elk gewenst moment van de dag op de hoogte van het nieuws en de achtergronden. De hele dag door, zeven dagen per week.


Noot voor redacties


Voor meer informatie (