Westin Hotels & Resorts kondigt Wellness-programma aan voor 25.000 geaffilieerden wereldwijd

Westin Associate Enrichment Program biedt aanzienlijke gastprogramma´s voor fitness en gezonde levenswijze ter inspiratie van algemeen welzijn

Westin Housekeepers verbinden zich in New Balance cross-trainers voor extra comfort en steun

WHITE PLAINS, N.Y.--(BUSINESS WIRE)-- 20111025 --

Westin Hotels & Resorts kondigde vandaag de lancering aan van een wereldwijd, merkvertegenwoordigend Associate Enrichment Program. Dit programma presenteert geaffilieerden in de hele wereld de “Elementen van het welzijnsplatform” door middel van essentiële raakpunten. Ontleend aan de gastervaringen van haar merksignatuur, zal Westin nu speciale programma´s ter beschikking stellen. Deze zijn ontworpen om geaffilieerden te inspireren gezonde keuzes te maken en het algemene welzijn te behartigen zowel op als buiten het werkterrein.

De drie hoofdcomponenten van dit verrijkingsprogramma, SuperFoodsRx™, WestinWORKOUT® en Breathe Westin®, zullen worden uitgebreid naar het achterhuis van het hoteleigendom. Er zal een “gezondheidsambassadeur” worden aangesteld, die de taak heeft alle aspecten van het programma te controleren. Als voortzetting van het recente partnerschap dat Westin met New Balance is aangegaan, zullen housekeepers op selecte plaatsen van het hotel ook New Balance cross-trainer sneakers ontvangen die zij in dienstverband kunnen dragen. Het Associate Enrichment Program zal in 2011 worden ingezet voor meer dan 25.000 geaffilieerden in 181 Westin-hotels.

“Westin’s gehele merkpositie komt voort uit onze missie onze gasten te helpen zich beter te voelen. Nu gaan wij hetzelfde doen voor die personen die iedere dag onze merkbelofte tot leven brengen – onze familie van Westin-geaffilieerden”, zei Brian Povinelli, Global Brand Leader, Westin Hotels & Resorts. “Wij wensen dat onze geaffilieerden over de hele wereld uit eerste hand onze denkwijzen kunnen ervaren. Hierdoor worden zij in staat gesteld beter de Westin merkbelofte aan onze gasten tot leven te brengen.”

Westin-geaffilieerden eten goed met SuperFoodsRx™

Westin is het eerste hotelmerk dat haar gasten signatuur SuperFoodsRx™ menu´s biedt ter aanmoediging van een gezonde levensstijl. Geaffilieerden hebben nu de mogelijkheid voedingsrijke schotels te savoureren die de “voedselsynergie op het werk cultiveren. De gezondheidsambassadeur van ieder hotel zal met de uitvoerende chef hiervan gezonde menukeuzes afstemmen, waarbij een afwisselend programma van maaltijden rijk aan Superfoods zal worden klaargemaakt. Bovendien kunnen de hotels kiezen voor SuperFoodsRx™ snackpauzes en kooklessen voor het bereiden van gezonde maaltijden.

Westin-geaffilieerden bewegen zich gezond en doen aan lichaamsoefening op het werk

Westin weet dat fitness een belangrijk onderdeel is voor het bereiken van algemeen welzijn. Daarom biedt het haar geaffilieerden dezelfde vernieuwende WestinWORKOUT® programma´s die bekend en bemind bij haar gasten zijn. Als onderdeel van het programma zullen de gezondheidsambassadeurs, samen met de afdelingshoofden, geaffilieerden benoemen om leiding te geven aan de dagelijkse lichaamsoefeningen vóór en na de werktijden. Als voortzetting op het recente partnerschap dat Westin met New Balance is aangegaan, zullen de housekeepers op selecte hotelplaatsen die het merendeel van de diensten beslaan, ook New Balance slipbestendige cross-trainer sneakers ontvangen. De gymschoenen bieden extra kussencomfort, schokabsorptie en wreefondersteuning. Boven kunnen de hotels ook groepen kiezen om hard te lopen en lichaamsoefeningen te doen. Verder worden er educatieve programma´s geboden over een aantal onderwerpen die betrekking hebben op de dagelijkse routine van de geaffilieerden. Hieronder vallen het optillen van voorwerpen, aan bureau´s zitten, en langdurig staan.

Even fris ademhalen

Geïnspireerd op het Breathe-programma en de duurzame milieu-inspanningen van Starwoord, zullen de gezondheidsambassadeurs van ieder hotel een aantal nieuwe gewoontes invoeren ter verbetering van de algemene kwaliteit van de lucht. Hierbij worden bestaande procedures herzien en nieuwe kansgebieden geïdentificeerd. Westin Hotels kunnen bijvoorbeeld ervoor kiezen om ontgiftingsplanten op strategische plekken te zetten, zoals de dwergdadelpalm en lepelplant, in de buurt van kopieermachines en printers ter bestrijding van vuile lucht. De hotels zullen ook manieren onderzoeken voor het energiebehoud en hun geaffilieerden onderrichten over het gevaar van roken, waarbij informatie zal worden uitgewisseld door middel van programma´s om met roken te stoppen en de hulpmiddelen hiervoor. Westin is het eerste grote hotelmerk in de sector dat een rookvrij beleid hanteert. Hierbij verbindt Westin zich tot het aannemen van vernieuwende technieken en praktijken voor het leveren van schone lucht en een gezonde omgeving zowel voor haar gasten als geaffilieerden.

Programma´s ter verrijking van de werkplaats = Gelukkige, gezonde geaffilieerden

Toen Westin besloot haar bekende gastprogramma´s aan haar geaffilieerden wereldwijd aan te bieden, onderzocht het merk de statistieken over welzijn op de werkplaats. Er werd sterk bewijs gevonden ter ondersteuning van deze doelstellingen. Volgens een recente studie uitgevoerd onder 10.624 werknemers in 49 bedrijven, werd er bepaald dat factoren die met de levensstijl verband houden, zoals dik zijn, roken, gebrek aan lichaamsoefening en onvoldoende eten van fruit en groente, betrekking hadden op het aantal en de duur van ziektemeldingen, en op de graad van productiviteitsverlies op het werk. 1 Studies tonen ook dat de gezondheidsbevorderingsprogramma´s op de werkplaats de medische kosten verlagen, zodat er minder verloren werkdagen zijn, en een hogere productiviteit bereikt wordt. 2

Het nieuwe Associate Enrichment Program omvat een waaier van welzijnsiniatieven die onlangs gepresenteerd zijn door Westin Hotels & Resorts. In mei 2001 startte Westin haar doorslaggevende “For a Better You” advertentiecampagne waarin artistieke fantasiebeelden worden gebruikt, ter onderstreping van de elementen van welzijn, waarmee de gasten van Westin zich beter voelen bij het uitchecken, dan toen zij aankwamen. Eind 2009 lanceerde het merk een slaapstudie en slaap-hotline, samen met de National Sleep Foundation, met als doel reizigers bij vaak voorkomende slaapproblemen te helpen. Onlangs kondigde Westin een exclusief partnerschap aan met New Balance, om gasten bij te staan hindernissen van lichamelijke oefeningen op de weg te overbruggen, door het verschaffen van New Balance schoeisel, kleding en fitnessprogramma´s die hun gasten kunnen lenen. In 2012 zal het merk ook haar in-room SuperFoodsRX ontbijtmenu´s uitbreiden, die nu ook lunch- en dineropties zullen bevatten.

Over Westin Hotels & Resorts

Westin Hotels & Resorts maken gezonde keuzes onweerstaanbaar aantrekkelijk, waarbij gasten zich bij het uitchecken beter voelen dan toen zij aankwamen. Westin is eigendom van Starwoord Hotels & Resorts Worldwide, Inc. en bezit meer dan 180 hotels en resorts in meer dan 36 landen en grondgebieden. Starwood Hotels is een van de vooraanstaande hotel- en vrijetijdsondernemingen ter wereld, en heeft 1.058 hotels in 100 landen en grondgebieden, met 145.000 werknemers op haar beheerd eigendom in dienst. Starwood Hotels is een volledig geïntegreerde eigenaar, operateur en franchisegever van hotels, resorts en residenties, met de volgende internationaal bekende merken: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® door Sheraton, en het onlangs gelanceerde Aloft®, en Element SM. De onderneming beroept zich op een van de toonaangevende loyaliteitsprogramma´s in de sector, Starwood Preferred Guest (SPG). Dit stelt leden in staat punten te verdienen en in te lossen voor hotelverblijf, opwaardering van kamers en vluchten, zonder dat er data zijn waarop hier geen gebruik van kan worden maakt. Starwoord Hotels bezit ook Starwood Vacation Ownership, Inc., een premier ontwikkelaar en operateur voor hoge kwaliteits vakantie-interval eigendomresorts. Voor meer informatie kunt u terecht op www.starwoodhotels.com.

1 "The Role of Obesity and Lifestyle Behaviors in a Productive Workforce," Occupational & Environmental Medicine, Sept. 28, 2010.

2 United States Workplace Wellness Alliance

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Nadeen Ayala
Starwood Hotels & Resorts
914-640-8259
Nadeen.Ayala@starwoodhotels.com
of
Jenna Newmark / Courtney Long
Nancy J. Friedman PR
212-228-1500

jenna@njfpr.com / Courtney@njfpr.com