Vrije Universiteit Amsterdam

PERSBERICHT
25 OKTOBER 2011

Directeur Cirque du Soleil op de Vrije Universiteit Evenement voor het Nederlandse bedrijfsleven: `Marketing aan de TOP!' Het Nederlandse bedrijfsleven is te weinig marktgericht en hierdoor zijn bedrijven minder succesvol dan ze zouden kunnen zijn. Daarom organiseert de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam een exclusief evenement voor het Nederlandse bedrijfsleven: `Marketing aan de TOP!' `Het doel van dit evenement is inzicht bieden in de rol die marketing kan spelen om organisaties als geheel succesvoller te maken.

Succesvolle bedrijfsvoering Drie topsprekers zullen hun visie over dit onderwerp delen met het publiek: VU-hoogleraar Ruud Frambach, Marc Michils, CEO van Saatchi & Saatchi Brussel, en speciaal overgevlogen uit Canada: Mario D'Amico, Senior Vice President van Cirque du Soleil. Zij belichten marketing bij organisaties vanuit verschillende invalshoeken: Frambach belicht vanuit zijn academische achtergrond de daadwerkelijke effectiviteit van marketing op het succes van het bedrijf. Michils praat over hoe reclame hierin een rol kan spelen en richt zich daarbij vooral op open en eerlijke reclame in een transparante samenleving. D'Amico presenteert zijn visie op marketing en succes vanuit Cirque du Soleil, een bedrijf dat uniek in de wereld genoemd mag worden. Hoe creëer je een unieke ervaring voor je klanten en wat zijn de lessen die anderen hieruit kunnen trekken? De sprekers voeren een interactief debat met het publiek over hoe marketing zijn noodzakelijke plek aan de top kan innemen.

Schoolvoorbeeld van marketing aan de top Cirque du Soleil is gevraagd om te komen spreken omdat het het schoolvoorbeeld is van marketing aan de top. Dit bedrijf heeft een heldere strategische visie waarin de nadruk ligt op marketing, creativiteit en innovatie. Cirque du Soleil begrijpt goed hoe je vorm kunt geven aan een unieke klantbeleving en heeft dit weten te vertalen naar een uniek creatief concept dat aansluit bij de huidige verwachtingen van consumenten. Bedrijven in Nederland kunnen hiervan leren.