Consumenten kiezen weer massaal voor de OHRA zorgverzekering
Persbericht van OHRA
Top 3 positie bij Independer Awards voor tweede jaar op rij
Arnhem, 27 oktober 2011 - Voor de tweede keer op rij neemt OHRA een Top
3 positie in tijdens de jaarlijkse Independer Awards. Ook afgelopen
jaar (4 november '10 - 1 oktober '11) kozen prijs- en kwaliteitsbewuste
consumenten vaak voor een zorgpolis van OHRA. Voor de verzekeraar zelf
is de Independer Award het bewijs dat Nederlanders de inspanningen van
de verzekeraar waarderen. Sinds begin 2011 legt het bedrijf namelijk
sterk de focus op haar service naar klanten. Met de claim 'Direct
geregeld' laat OHRA zien hoe verzekeren moet zijn: klanten direct
helpen als ze het nodig hebben. Met duidelijke taal, begrijpelijke
producten en een snelle service.
De Independer Award geldt inmiddels als een belangrijke publieksprijs
als het gaat om zorgverzekeringen. Het afgelopen jaar was OHRA - na
Delta Lloyd - de meest gekozen zorgverzekering op de
vergelijkingswebsite Independer.nl. De verzekeraar is vooral populair
onder jonge vrouwen, vooral vanwege de vergoeding voor alternatieve
geneeswijzen.
Volgens Independer.nl spelen de drie populairste zorgverzekeraars goed
in op de behoefte van hun klanten. De publieksprijs is het bewijs dat
OHRA er in slaagt goede service én een aantrekkelijke premie te
combineren. Fleur Dujardin, commercieel directeur, is dan ook trots op
deze tweede plaats voor OHRA. Dujardin: "Dit is de stem van de
consument die kijkt, vergelijkt en een afgewogen keuze maakt. Klanten
waarderen onze producten op Independer.nl met gemiddeld een 7.9. Het is
voor ons het bewijs dat consumenten onze inspanningen waarderen en dat
wij daadwerkelijk doen wat een verzekering belooft: hulp bieden als het
nodig is."
Al eerder dit jaar bleek uit vergelijkend onderzoek dat de verzekeraar
volgens haar klanten zeer constant presteert. Vooral op 'snelheid van
werken' en 'accuratesse' scoort OHRA bovengemiddeld goed. Ook behaalde
de verzekeraar de koppositie in de Nationale Klantbelevingsindex van
Integron. Uit deze monitor bleek dat klanten vooral de online
bereikbaarheid van OHRA waardeerden. "De uitgesproken waardering onder
consumenten zorgt ervoor dat wij een gezonde druk voelen om ook komend
jaar vast te houden aan deze manier van werken. Door begrijpelijke
producten aan te bieden, duidelijk te communiceren en goed te luisteren
naar onze klanten, maar vooral door uitstekende service te bieden,"
aldus Dujardin. "We doen er alles aan om dit hoge niveau vast te houden
en onze dienstverlening nog verder te verbeteren."
Voor meer informatie: www.ohra.nl en www.independer.nl
Links:
http://www.ohra.nl
Razende Robot Reporter