Consumenten kiezen weer massaal voor de OHRA zorgverzekering

Persbericht van OHRA

Top 3 positie bij Independer Awards voor tweede jaar op rij

Arnhem, 27 oktober 2011 - Voor de tweede keer op rij neemt OHRA een Top 3 positie in tijdens de jaarlijkse Independer Awards. Ook afgelopen jaar (4 november '10 - 1 oktober '11) kozen prijs- en kwaliteitsbewuste consumenten vaak voor een zorgpolis van OHRA. Voor de verzekeraar zelf is de Independer Award het bewijs dat Nederlanders de inspanningen van de verzekeraar waarderen. Sinds begin 2011 legt het bedrijf namelijk sterk de focus op haar service naar klanten. Met de claim 'Direct geregeld' laat OHRA zien hoe verzekeren moet zijn: klanten direct helpen als ze het nodig hebben. Met duidelijke taal, begrijpelijke producten en een snelle service.

De Independer Award geldt inmiddels als een belangrijke publieksprijs als het gaat om zorgverzekeringen. Het afgelopen jaar was OHRA - na Delta Lloyd - de meest gekozen zorgverzekering op de vergelijkingswebsite Independer.nl. De verzekeraar is vooral populair onder jonge vrouwen, vooral vanwege de vergoeding voor alternatieve geneeswijzen.

Volgens Independer.nl spelen de drie populairste zorgverzekeraars goed in op de behoefte van hun klanten. De publieksprijs is het bewijs dat OHRA er in slaagt goede service én een aantrekkelijke premie te combineren. Fleur Dujardin, commercieel directeur, is dan ook trots op deze tweede plaats voor OHRA. Dujardin: "Dit is de stem van de consument die kijkt, vergelijkt en een afgewogen keuze maakt. Klanten waarderen onze producten op Independer.nl met gemiddeld een 7.9. Het is voor ons het bewijs dat consumenten onze inspanningen waarderen en dat wij daadwerkelijk doen wat een verzekering belooft: hulp bieden als het nodig is."

Al eerder dit jaar bleek uit vergelijkend onderzoek dat de verzekeraar volgens haar klanten zeer constant presteert. Vooral op 'snelheid van werken' en 'accuratesse' scoort OHRA bovengemiddeld goed. Ook behaalde de verzekeraar de koppositie in de Nationale Klantbelevingsindex van Integron. Uit deze monitor bleek dat klanten vooral de online bereikbaarheid van OHRA waardeerden. "De uitgesproken waardering onder consumenten zorgt ervoor dat wij een gezonde druk voelen om ook komend jaar vast te houden aan deze manier van werken. Door begrijpelijke producten aan te bieden, duidelijk te communiceren en goed te luisteren naar onze klanten, maar vooral door uitstekende service te bieden," aldus Dujardin. "We doen er alles aan om dit hoge niveau vast te houden en onze dienstverlening nog verder te verbeteren."

Voor meer informatie: www.ohra.nl en www.independer.nl

Links:
http://www.ohra.nl



Razende Robot Reporter