Het Q-plan Collectief biedt gemak, plezier en voordeel op één plek


EERSEL, 20111027 -- Het Q-plan Collectief introduceert een platform waarop de abonnees vele dagelijkse zaken op één plek kunnen regelen. Een praktische en persoonlijke startpagina biedt daarbij directe toegang tot alles wat men dagelijks zoal op internet doet. Vele thema’s kunnen worden beschreven en geregeld en ook gedeeld met anderen, veelal ondersteund met alerts en directe links naar bijpassende voordelen. Tevens biedt Q-plan een mogelijkheid om de koopkracht bij vaste lasten te verbeteren, online voordeel te behalen op incidentele en leuke uitgaven en aan de kassa van vele zaken direct korting te krijgen.

Dit gemaksplatform wordt beschikbaar gesteld in de vorm van enerzijds een gratis en anderzijds een betaald abonnement. Dit abonnementsgeld is ook de enige inkomstenbron voor Q-plan. Daarvoor is gekozen om het Collectief onafhankelijk te laten zijn van commerciële belangen van bedrijven. De abonnee ziet geen advertenties, ontvangt geen ongevraagde emails en zijn gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld. De abonnee bepaalt helemaal zelf wat hij wel en niet wil.


Het gratis abonnement geeft toegang tot de persoonlijke startpagina en enkele thema’s.


Het complete, betaalde abonnement kost € 32,50 per jaar, waarbij het abonnement via samenwerkende partners, zoals bedrijven, goede doelen, (sport)verenigingen of belangenorganisaties, met een flinke korting kan worden verkregen. Met dit abonnement kan de gemiddelde abonnee meerdere honderden euro’s per jaar besparen.


Een bijzonder aanbod is dat elke betalende abonnee zijn eigen fotoalbums (met een waarde van € 19,50) kan samenstellen en dit gratis kan laten afdrukken. Hij kan dat zo vaak doen als hij zelf wil.


De samenleving ontwikkelt zich steeds sneller en complexer. Rob Oostveen: ”Veel mensen hebben het druk en drukker, denk bijvoorbeeld aan tweeverdieners met een drukke baan en kinderen. Zij hebben of nemen de tijd niet om hun zaken goed op orde te brengen. Zo denkt men te laat aan belangrijke zaken of laat men kansen liggen om geld te besparen. Voor anderen is koopkrachtbehoud van belang. Zij kunnen profiteren van de structurele kortingen die Q-plan biedt op een aantal vaste lasten.”


Het complete Q-plan abonnement biedt met name:


  • Een praktische startpagina: met direct zicht op algemeen nieuws, sportnieuws en het weer. Met één klik ook direct zicht op beurskoersen, routeplanner, openbaar vervoer, files, e.v.a. Verder kan deze pagina simpel geheel naar eigen behoeftes ingevuld worden.

  • Het beschrijven van zowel leuke zaken, zoals levensloop kinderen, vakanties, hobby’s, als van nuttige zaken, zoals polisoverzicht, regelingen rond de woning, overzicht periodieke verplichtingen, e.d. Handig om het overzicht te bewaren, ook voor de partner. Per thema kan gekozen worden om de gegevens te delen met anderen.

  • Voordelen die helpen om de koopkracht op peil te houden, zoals besparingen op autokosten, energiekosten, verzekeringspremies en zorguitgaven.

  • Voordeel bij incidentele uitgaven voor noodzakelijke of leuke dingen, zoals dagje weg, belevenissen, cadeaus, huishoudelijke apparatuur, speelgoed, kleding, e.v.a.

  • In 2012 wordt de Q-pas geïntroduceerd met korting aan vele kassa’s in heel Nederland, zoals winkels, garages, sportscholen, restaurants, wellness centra, e.v.a.

  • Alle voordelen zijn het hele jaar door beschikbaar.

  • Via het instellen van “alerts” kan men zich niet alleen tijdig laten herinneren aan belangrijke data, zoals het opzeggen van contracten, het denken aan verjaardagen, trouwdagen of APK-keuring, maar krijgt men meteen linkjes naar selectieve suggesties en aanbiedingen.



Het Q-plan abonnement wordt enerzijds door bedrijven aan hun klanten en/of medewerkers (als employee benefit) aangeboden, gratis of met flinke korting, en anderzijds kan men het abonnement via een vereniging of goed doel met korting krijgen en tegelijkertijd hen daarmee financieel steunen.

Over Q-plan Partner
Q-plan Partner BV is gestart in 2010 en is een initiatief van Aucon BV (opgericht in 1988). Aucon is een bedrijf van Rob Oostveen, afgestudeerd bedrijfskundige met een jarenlange carrière in marketing. Hij is o.a. de grondlegger van communities als SmulWeb en ReisWeb.
De missie van het Q-plan Collectief is: Alles voor uw gemak, plezier en voordeel op één plek bij een onafhankelijke partij! En daarbij de abonnee niet lastig vallen met ongewenste (commerciële) acties; hij bepaalt alles zelf.