Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

AMSTERDAM KRIJGT EIGEN HOUSE OF FASHION
Werkplekken, diensten en een online store bestemd voor ondernemers en freelancers in fashion, lifestyle, design en andere creatievelingen die hun netwerk willen uitbreiden.

Amsterdam - Op donderdag 27 oktober opent het eerste International House of Fashion Amsterdam haar deuren in hartje centrum van onze hoofdstad. In aanwezigheid van bekend Nederland worden daarmee de eerste werkplekken van het verzamelpand in gebruik genomen door ondernemers en freelancers die carrière maken in de wereld van fashion, lifestyle en design.

Het unieke concept, bedacht door Marjolein Dunnink en Lara Hemstede is een primeur voor Nederland.

Veel (startende) ondernemers dromen ervan: een chic, sfeervol kantoor op een toplocatie in een bijzonder pand in het hart van bruisend Amsterdam. Voor Marjolein Dunnink en Lara Hemstede is dit dagelijkse realiteit. En dat niet alleen; ze helpen ook anderen die droom waar te maken.

Lara en Marjolein lopen over van ambitie. Ze hebben gezamenlijk een modellen-/evenementenbureau: Dash Models & Dash Events, twee webshops en startten onlangs met hun nieuwste joint-venture: House of Fashion Amsterdam, een verzamelpand voor ondernemers in dezelfde branche, dat tevens een kennisplatform beoogt te zijn. Een geniaal plan, zo lijkt, want nu al succesvol. Hoe zijn de twee op dit idee gekomen?

De twee opereerden eerder vanuit een ander verzamelpand, waar zij elkaar hebben ontmoet. Marjolein: Een fantastisch concept, maar voor ons minder interessant omdat de overige ondernemers voornamelijk ICT gericht waren. Op een gegeven moment kwamen we op het idee om samen een verzamelpand op te zetten voor mensen die - net als wijzelf - actief zijn in fashion, lifestyle en design. Het belangrijkste was wel om een meerwaarde te creëren, een unique selling point.

Dit doen deze twee wereldburgers ook doordat zij fashion niet zien als een woord, maar als een manier van leven. Fashion als lifestyle en dat gaat wat de dames betreft samen met smart thinking en bewustzijn. Niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant verdient aandacht: work-outs, gezonde voeding, je inzetten voor anderen en mooi werk leveren. Fashion als begrip ging vooralsnog vooral om de buitenkant, wat betreft de jonge entrepreneurs zit fashion evengoed binnenin; het is een vorm van awaerness, een levensstijl.

En van stijl houden ze, daar moest ook de setting aan voldoen. En dat is gelukt, met behulp van GZ Kantoorinrichters." Het interieur van House of Fashion, in hartje Amsterdam, doet denken aan de lobby van een stylish zakenhotel - maar dan gezellig. Het onderkomen telt zeventien werkplekken - waarvan er inmiddels negen zijn verhuurd - maar het is meer dan een verzamelgebouw.

Marjolein: We bieden een platform aan creatievelingen die elkaars kennis versterken en elkaar aan ideeën helpen. Zo bieden we ondersteunende diensten - denk aan notaris, QR codes, advocatuur, en merkrechtenbescherming - en kunnen o.a. ontwerpers in de nabije toekomst hun creaties verkopen via onze online store. Lara: Daarnaast treden wij naar buiten als een one-stop shop op het gebied van fashion, lifestyle & design. Stylisten, journalisten, vormgevers, modellen, PR-professionals; bij ons vind je alles onder één dak." House of Fashion Amsterdam is amper een feit, en er zijn al vergevorderde plannen om internationaal te gaan met het concept.

Geïnteresseerd?
Neem eens een kijkje op www.hofamsterdam.com of bel met 020-8451641


---

Noot voor de redactie: (