Ingezonden persbericht


Geachte leden van de pers;

Vorige week kwam ons bedrijf in Telefax - VTM programma in het nieuws omdat wij meehielpen een reportage te maken over de toestand en waarom er zoveel Oost Europese chauffeurs over onze wegen rijden.

Heel de dag hebben wij hier een ploeg over de vloerg gehad en zoals vaak met de pers boden wij zeer spontaan onze medewerking aan. Wat zagen we in het programma zelf ? ampter 20 secaonden, alles maar dan ook alles wat possitief is werd weg geknipt enkel negatieven zaken bleven over, censatie en negatieve zaken zijn blijkbaar nog altijd meer welkom voor sommige collega's van u.

Jammer maar helaas.

Wat nog veel jammerlijker is dat er een fout beeld geschetst wordt, dat er waninformatie gedeeld wordt en dat is wel ergerlijk, ik hoop dat de pers u zelf dus hier ook tegen bent.

Wat is de toestand in transport voor die het willen weten ? Zie naar mijn intervieu bij d (DeLloyd) De rode sofa: Interview met Marc Geerts dit kunt u bekijken via onze website www.cgeerts.be

Het probleem is dat wij vroeger chauffeurs vonden die 11 euro per uur vonden omdat ze tot 80 uur per week konden werken en zo op deze manier enorm goed betaald werden voor ongeschoolde zeg maar. Sinds de intrede van de electronische tacho is dat volledig voorbij en moeten ALLE transporteurs zich 100% hourden aan de werkelijke rij en rustijden, dus is het loon inkomsten met bijna 50% gedaald, plus komt er bij dat chauffeurs vandaag geen domme idioten meer zijn maar vakmannen, die worden opgeleid, krijgen bijscholingen, moeten aan veiligheidsprocedures doen, boordcomputers enz enz....Dus echte vakmannen ! Wie wilt nu als vakman nog werken voor 11 euro per uur ? niemand zelfs een kuisvrouw vind je daar amper voor.

Dus eigenlijk zouden deze vakmannen een loonsverhoging moeten krijgen van 50% en waarom kan dat niet ? Heel eenvoudig, omdat de werkgevers voor 75% mer verlies werken met zelfs dit loon, wij meer geld uitgeven aan file kosten (bij Geerts vorig jaar koste ons de fila in Antwepen en omgeving liefst 250.000 euro) DIT HADDEN WE LIEVER AAN ONZE MEDEWERKERS AAN LOONSVERHOGING GEGEVEN GELOOF ME VRIJ !!

En lost but not least, werken de meeste van onze concurenten met vrachtwagens, chauffeurs uit Oost Europa waar ze 3 euro per uur betalen aan hun personeel !

Ik denk dat het dan logisch is dat de meeste Belgische transporteurs op international routes verdwijen, door te stoppen, failliet gaan, of anders de noodoplossing toepassen door een filiaal te openen in Oost Europa en daar ook mensen aanwerven aan 3 euro per uur.

Uuiteindelijk is de Belgische vervoerder het slachtoffer van de slechte politiek dat het sociaal systeem helemaal niet Europees heeft ge-organiseerd. Wij zijn het slachtoffer van de slechte politiek en de zwakke politiekers, maar wij zijn zeker niet de oorzaak.

Indien u meer informatie zou willen krijgen en of intervieuw mag u mij steeds contacteren, Ik ben en blijf een idialist in de transportwereld.

Vriendelijke groeten
en ps. bedankt om eens naar mijn oproep te luisteren (lezen J) want eerlijkheid moet toch altijd boven censatie komen niet ?

Via deze weg wilde


---

Marc Geerts
CEO
Corneel Geerts Transportgroup NV