Delixl

Heerlijke avondje voor clienten HVO-Querido

28-11-2011

Onderdeel van MVO programma

" Deze avond maakt deel uit van ons MVO-programma waarbij wij graag het `heerlijk avondje' voor de gasten willen waarmaken. Het is een goed initiatief en we kunnen terugkijken op een geslaagde avond met genietende gasten! "

Ursula Weijs
Projectleider Gastvrijheidsprojecten

Op donderdagavond 24 november organiseerde foodservice groothandel Deli XL samen met dak- en thuislozen instelling HVO-Querido een sinterklaasavond voor de cliënten van de instelling. Deli XL bezorgde de cliënten op deze manier een feestelijke avond op één van de locaties in Amsterdam. Met dit aansprekende project zet Deli XL haar kennis van gastvrijheid in om de verbondenheid tussen mensen in Nederland te vergroten en eenzaamheid in de maatschappij te verminderen.

Sinterklaas is onderdeel van de feestdagen waarbij er traditioneel veel aandacht wordt besteed aan lekker eten en een feestelijke presentatie. Voor de cliënten van HVO-Querido geldt dat ook, ondanks hun psychische en/of sociale beperking en een kwetsbare positie. Ze hebben vaak moeite om hun rechten te doen gelden en hun behoeften te vervullen. "De cliënten hebben een grote overlevingskracht en verdienen het daarom om in de watten gelegd te worden. Samen met Deli XL is de sinterklaasavond onvergetelijk voor ze geworden", aldus Shanti Changa, Staffunctionaris Voeding van HVO-Querido.

Feestelijke avond
De gasten werden rond 17.00 uur verwelkomd met een drankje. Aansluitend kon men genieten van een buffet. Tussen 18:30 uur en 19:30 uur kwamen Sinterklaas en Zwarte Piet langs en was er een muzikaal intermezzo. Vrijwilligers van Deli XL hielpen mee met het eten en drinken en boden de gasten een luisterend oor. Deli XL projectmanager gastvrijheidsprojecten Ursula Weijs: "Deze avond maakt deel uit van ons MVO-programma waarbij wij graag het `heerlijk avondje' voor de gasten willen waarmaken. Het is een goed initiatief en we kunnen terugkijken op een geslaagde avond met genietende gasten!"

Gastvrijheid onderdeel van duurzaamheid
Deli XL voert dit project uit als onderdeel van haar duurzaamheidsbeleid, waarbij `Gastvrijheid' één van de vijf pijlers is. De groothandel wil verbondenheid tussen mensen vergroten en eenzaamheid in de maatschappij verminderen. Daarbij zet het bedrijf haar afdeling Advies & Organisatie in om klanten te ondersteunen, wordt er samengewerkt met de Hoge Hotelschool Maastricht en stimuleert Deli XL haar medewerkers om zich in te zetten voor dit soort projecten.

Meer weten?

Voor nadere informatie en/of het opvragen van meer foto's:

Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer:
(0318) 678 662
E-mailadres:
simon-de.ridder@delixl.nl