Delixl
Heerlijke avondje voor clienten HVO-Querido
28-11-2011
Onderdeel van MVO programma
" Deze avond maakt deel uit van ons MVO-programma waarbij wij graag het
`heerlijk avondje' voor de gasten willen waarmaken. Het is een goed
initiatief en we kunnen terugkijken op een geslaagde avond met
genietende gasten! "
Ursula Weijs
Projectleider Gastvrijheidsprojecten
Op donderdagavond 24 november organiseerde foodservice groothandel Deli
XL samen met dak- en thuislozen instelling HVO-Querido een
sinterklaasavond voor de cliënten van de instelling. Deli XL bezorgde
de cliënten op deze manier een feestelijke avond op één van de locaties
in Amsterdam. Met dit aansprekende project zet Deli XL haar kennis van
gastvrijheid in om de verbondenheid tussen mensen in Nederland te
vergroten en eenzaamheid in de maatschappij te verminderen.
Sinterklaas is onderdeel van de feestdagen waarbij er traditioneel veel
aandacht wordt besteed aan lekker eten en een feestelijke presentatie.
Voor de cliënten van HVO-Querido geldt dat ook, ondanks hun psychische
en/of sociale beperking en een kwetsbare positie. Ze hebben vaak moeite
om hun rechten te doen gelden en hun behoeften te vervullen. "De
cliënten hebben een grote overlevingskracht en verdienen het daarom om
in de watten gelegd te worden. Samen met Deli XL is de sinterklaasavond
onvergetelijk voor ze geworden", aldus Shanti Changa, Staffunctionaris
Voeding van HVO-Querido.
Feestelijke avond
De gasten werden rond 17.00 uur verwelkomd met een drankje. Aansluitend
kon men genieten van een buffet. Tussen 18:30 uur en 19:30 uur kwamen
Sinterklaas en Zwarte Piet langs en was er een muzikaal intermezzo.
Vrijwilligers van Deli XL hielpen mee met het eten en drinken en boden
de gasten een luisterend oor. Deli XL projectmanager
gastvrijheidsprojecten Ursula Weijs: "Deze avond maakt deel uit van ons
MVO-programma waarbij wij graag het `heerlijk avondje' voor de gasten
willen waarmaken. Het is een goed initiatief en we kunnen terugkijken
op een geslaagde avond met genietende gasten!"
Gastvrijheid onderdeel van duurzaamheid
Deli XL voert dit project uit als onderdeel van haar
duurzaamheidsbeleid, waarbij `Gastvrijheid' één van de vijf pijlers is.
De groothandel wil verbondenheid tussen mensen vergroten en eenzaamheid
in de maatschappij verminderen. Daarbij zet het bedrijf haar afdeling
Advies & Organisatie in om klanten te ondersteunen, wordt er
samengewerkt met de Hoge Hotelschool Maastricht en stimuleert Deli XL
haar medewerkers om zich in te zetten voor dit soort projecten.
Meer weten?
Voor nadere informatie en/of het opvragen van meer foto's:
Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer:
(0318) 678 662
E-mailadres:
simon-de.ridder@delixl.nl