Gemeente Oldebroek


Besluiten en Plannen uit het gemeentenieuws van dinsdag 29 november 2011

INGEDIENDE AAVRAGEN VOOR EEN OMGEVINGSVERGUNNING

Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen voor het:
-vervangen van de dakbedekking, Eekterweg 15 in Oosterwolde (269201101888 - 17 november 2011);
-kappen van een boom, Looweg 66B in 't Loo Oldebroek (269201101889 - 17 november 2011);
-wijzigen van de verleende vergunning, Van Sytzamalaan 8A t/m 8H en 8K t/m 8N in Oldebroek (269201101891 - 21 november 2011);
-oprichten van een bedrijfsverzamelgebouw, Oude Dijk 12 in Oldebroek (269201101893 - 21 november 2011);
-vervangen van een woning, Engelandsweg 33 in Wezep (269201101894 - 22 november 2011);
-slopen van een schuur, Duivendansweg 10 in Wezep (269201101895 - 21 november 2011);
-kappen van een boom, Veenweg 62 in Oldebroek (269201101896 - 22 november 2011);
-plaatsen van een kantoor t.b.v. aan huis gebonden beroep en het kappen van een boom, Prinses Margrietlaan 7 in Wezep (269201101897 - 22 november 2011);
-slopen van bijgebouwen en het plaatsen van een schuur, de Bulten 10A en 10B in Wezep (269201101898 - 23 november 2011).

Het dossiernummer en de datum van binnenkomst staan tussen haakjes achter de aanvraag ver-meld. Deze bekendmaking is bedoeld als informatie over de nog te behandelen aanvragen. Be-langhebbenden worden hiermee in de gelegenheid gesteld kennis te nemen van de inhoud van de aanvragen. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

VERGUNNINGEN

(besluiten waartegen bezwaar mogelijk is)

KENNISGEVING BESCHIKKING WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - REGULIERE VOORBEREIDINGSPROCEDURE

OMGEVINGSVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsver-gunningen hebben verleend voor het:
-gedeeltelijk vernieuwen/veranderen van een loods, Zuiderzeestraatweg 233 in Oldebroek (269201101804 - 18 november 2011);
-kappen van één boom, Saksen Weimarstraat 1 in Wezep (269201101812 - 18 november 2011);
-kappen van vijf bomen, Koningin Wilhelminalaan 19 in Wezep (269201101847 - 21 november 2011);
-vervangen van een woning, het kappen van bomen en het aanleggen van een inrit, Vogelzang Veldweg 23C in Hattemerbroek (269201101813 - 22 november 2011);
-kappen van 53 bomen, Johan v.d. Kornputstraat, Koolzaadakker, Roggeakker, de Zeis, Haverakker, Scheerderslaan, Wagenmakersweg, Cotoneasterstraat, Keizersweg, de Spade, Schapendrift, Ruitersveldweg, Hulststraat, Klinkenberg, Hertenlaan, Boekweitakker, Wortelakker in Wezep (269201101859 - 23 november 2011);
-slopen van een bestaande woning en het bouwen van een woning, Zuiderzeestraatweg 387 in Oldebroek (269201101811 - 23 november 2011);
-kappen van vier bomen, Hollanderstraat 6, 14, 17 en 23 in Oldebroek (269201101873 - 24 november 2011).

Het dossiernummer en de datum van verzending staan tussen haakjes achter de aan-vraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na ge-noemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Oldebroek, postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. In afwachting van een beslissing op het bezwaarschrift kan schorsing van het besluit of een andere voorlopige voorziening worden gevraagd bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Daarvoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd.

VERGUNNINGEN


* vergunningen van burgemeester

De volgende vergunningen zijn verleend aan:

- de heer J. van de Wetering, namens 't Noordercomité uit Noordeinde, voor het houden van een kerstmarkt en bazaar op vrijdag 16 december 2011 van 18.00 tot 22.00 uur voor en in dorpshuis 't Noorderhuukien, Groote Woldweg 118 in Noordeinde;
- de heer P.G. Blom om een vergunning tot het aanwezig hebben van twee kansspelautomaten op het adres café/cafetaria De Babbel, van Asch van Wijcklaan 43 te Oldebroek in 2012;
- de heer H. van Ommen om een vergunning tot het aanwezig hebben van één kansspelautomaat op het adres partycentrum De Olde Dreiput, Harm Aartsweg 88 te 't Loo-Oldebroek in 2012;
- V.O.F. 't Wissel om een vergunning tot het aanwezig hebben van twee kansspelautomaten op het adres café 't Wissel, Zuiderzeestraatweg 221 te Oldebroek in 2012.


* vergunningen van college van B&W

De volgende vergunningen zijn verleend aan:

- de heer G. Wessels, namens Goede Herderkerk Oldebroek voor het verkopen van oliebollen in de kernen Oosterwolde, Oldebroek en 't Loo op 9 en 10 november 2012.
- de heer W. van Dijk, namens Ned. Gereformeerde Kerk Wezep, voor de verkoop van kerststollen in de kernen Wezep, Oldebroek, Hattemerbroek, en 't Loo van maandag 12 december tot en met 17 december 2011.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende tegen bovengenoemde besluiten binnen zes weken, nadat het besluit aan de aanvrager is toegezonden of anderszins bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. Het indienen van een bezwaar schorst de werking niet. Een voorlopige voorziening kan gevraagd worden bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE, Zutphen. Hiervoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd. Voor meer inlichtingen hierover: telefoon (0525) 638 200.

KENNISGEVING ONTWERPBESCHIKKING
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - UITGEBREIDE VOORBEREIDINGSPROCEDURE Burgemeester en wethouders van de gemeente Oldebroek maken bekend dat zij in het kader van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht voornemens zijn om de volgende aanvraag om omgevingsvergunning te verlenen:

Voor: het tijdelijk huisvesten van een cafetaria
Locatie: Zuiderzeestraatweg 620 in Wezep
Nr.: 0269201101864

De aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 30 no-vember 2011 tot en met 10 januari 2012, gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis te Oldebroek, bij het loket op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. De aanvraag, de ontwerp-beschikking en de bijbehorende stukken zijn in te zien elke werkdag tijdens de openingstijden van het gemeentehuis.

Tijdens de periode van ter inzage legging kunnen door een ieder schriftelijk zienswijzen wor-den ingebracht. Zij moeten worden gericht aan ons college en worden verzonden aan de ge-meente Oldebroek, Postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. In deze periode kunnen ook zienswijzen mondeling worden ingebracht . Daartoe kan tijdens kantooruren een afspraak worden gemaakt met dhr. J.W. van Hoorn van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, tel. (0525) 63 83 33).

Wij maken u erop attent dat slechts beroep tegen de uiteindelijke beschikking kan worden ingediend als ook een zienswijze is ingebracht tegen de ontwerpbeschikking en men belang-hebbende is.

VASTSTELLING AANWIJZINGSBESLUIT
Voor de invordering van gemeentelijke belastingen maakt de gemeente Oldebroek gebruik van de diensten van deurwaarderskantoor Cannock Chase Public. Op 15 november 2011 hebben burgemeester en wethouders van Oldebroek een aanwijzingsbesluit vastgesteld. Daardoor worden bepaalde medewerkers van het deurwaarderskantoor aangewezen als belastingdeurwaarder en aangesteld als niet betaald ambtenaar gemeentelijke belastingen. Het vorige aanwijzingsbesluit van 8 maart 2011 is met ingang van 15 november 2011 vervallen. Het besluit is voor een periode van 12 weken (van 29 november 2011 tot en met 21 februari 2012) op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur voor iedereen kosteloos in te zien. Dat kan bij de informatiebalie in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek en bij het dorpskantoor, Zuiderzeestraatweg 498A in Wezep. Op verzoek en tegen betaling kunt u er een kopie van krijgen. Daarnaast staat het besluit, ook na de termijn van 12 weken, op de website van de gemeente: www.oldebroek.nl, bij 'bestuur en organisatie', gem. regelgeving' onder 'financiën en economie'.

INTREKKING BEVOEGDHEIDVERDELINGSVERORDENING
Op 15 november 2011 heeft de gemeenteraad het besluit genomen de Bevoegdheidverdelingsverordening in te trekken. De verordening wordt met ingang van 14 december 2011 ingetrokken. De verordening ligt voor een periode van 12 weken (van 7 december 2011 tot 29 februari 2012) voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis van Oldebroek en het dorpskantoor te Wezep. De verordening is ook te raadplegen op de website van de gemeente www.oldebroek.nl, onder 'bestuur en organisatie', 'gem. regelgeving', 'bestuur en recht', 'Bevoegdheidverdelingsverordening'.

CONTROLE HONDENBELASTING
In de gemeente Oldebroek wordt hondenbelasting geheven. Het tarief voor het jaar 2011 is ¤ 68,04 en voor 2012 ¤ 69,60 per hond. De opbrengst van de hondenbelasting wordt gebruikt voor de uitvoering van het hondenbeleidsplan. Als u houder van een hond wordt bent u verplicht daarvan binnen twee weken aangifte te doen bij de gemeente. Het komt regelmatig voor dat inwoners een hond niet aanmelden voor de hondenbelasting. Daarom wordt binnenkort weer een huis-aan-huis controle voor de hondenbelasting gehouden in de hele gemeente. Vooruitlopend op die controle wordt u in de gelegenheid gesteld om alsnog aangifte te doen, als u dat nog niet hebt gedaan. Daarvoor moet u een aangifteformulier invullen, dat verkrijgbaar is bij de informatiebalie in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek, of bij het dorpskantoor aan Zuiderzeestraatweg 498A in Wezep. U kunt uw hond ook via de website van de gemeente (www.oldebroek.nl) aanmelden. Meldt u uw hond aan voor de hondenbelasting én heeft uw hond een chip, dan kunt u éénmalig een korting van ¤ 30 krijgen op de puppy-cursus of de gehoorzame-hond-cursus. U kunt per hond maar één keer gebruik maken van deze vergoeding en uw hond moet de cursus met een diploma of certificaat afronden. De korting geldt alleen bij de hondenscholen die vermeld staan in de hondenbeleidsfolder van de gemeente Oldebroek. Daarin staat ook hoe u de vergoeding kunt aanvragen. U kunt die folder inzien op de website van de gemeente of opvragen bij de afdeling Financiën in het gemeentehuis, telefoon (0525) 63 82 00. Ook voor vragen over de hondenbelasting kunt u bij die afdeling terecht.