Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie

Persbericht - NCSI raadpleegt crowd over toekomst sociale innovatie

29 november 2011 - 11:55

Het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie (NCSI) stopt per 1 april 2012. Dit slot zet het NCSI kracht bij door via crowdsourcing een `battle' te lanceren. Centrale vraag die via het platform Battle of Concepts en de eigen website www.ncsi.nl uitstaat is: Hoe houd je sociale innovatie ook na 1 april 2012 op de agenda van organisaties? Ideeën die vóór 15 januari worden ingediend, dingen mee naar een iPad2 of prijzengeld van Battle of Concepts.

Het NCSI stopt per 1 april 2012 als aanjager van sociale innovatie. Is Nederland dan al volledig sociaal innovatief? Nee, dat is nog niet het geval, maar de aanjaagfunctie voor sociale innovatie is inmiddels wel gerealiseerd. Dit laatste blijkt vooral uit het feit dat steeds meer organisaties aan de slag gaan met sociale innovatie, zoals bijvoorbeeld slimmer werken, individueel roosteren, vernieuwende arbeidsrelaties of ruimte voor talentontplooiing en werkplezier. Al eerder kondigde het NCSI aan op sociaal innovatieve wijze af te willen sluiten met crowdsourcing. Vanaf vandaag kan iedereen een idee insturen voor hoe sociale innovatie kan worden geborgd op de agenda van organisaties.

Over het NCSI
Sociale innovatie is een vernieuwing in de arbeidsorganisatie en in arbeidsrelaties die leidt tot verbeterde prestaties van de organisatie, meer werkplezier en ontplooiing van talenten. Het NCSI startte in 2006 als unieke samenwerking van werkgeversorganisaties, vakbonden en kennisinstellingen met het doel organisaties bekend te maken met sociale innovatie. Het NCSI zette vanaf haar oprichting sociale innovatie op de kaart met resultaten zoals de jaarlijkse Concurrentie- en Innovatiemonitor, diverse boekpublicaties over sociale innovatie, 10.000 deelnemers aan het on-line spel Hoeslimwerkjij.nl, het brainstormspel Teambrain, ruim 800 artikelen over en voorbeelden van sociale innovatie in de Kennisbank op www.ncsi.nl en projecten als de MKB-Krachtcentrale, de Cao-Wasstraat en Duurzaam Meedoen.

Naar de wedstrijd bij Battle of Concepts (doelgroep: studenten en jonge professionals).
Naar de wedstrijd voor alle overige doelgroepen op deze website.