KTO 2014: Suwinet-Inkijk scoort een 7,2


9 jan 2015
Onlangs is het Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) Suwinet-Inkijk 2014 gehouden. Als gemiddeld cijfer is daar een 7,2 uitgekomen. Zowel gebruikers als beheerders gaven in het onderzoek hun mening over Suwinet-Inkijk.

Wat vinden gebruikers?

Positief

* Bruikbaarheid van de gegevens
* Printfunctie
* Betrouwbaarheid/consistentie van de gegevens
* Beschikbaarheid applicatie
* Beschikbaarheid/ volledigheid van de gegevens

Voor verbetering vatbaar

* Actualiteit

De actualiteit van de gegevens blijft, net als in 2012, een issue. Volgens gebruikers is deze onvoldoende gestegen.

* Wat is er veranderd?

Gebruikers vinden dat zij onvoldoende kunnen zien wat de verbeteringen zijn ten opzichte van een vorige versie. Ook zijn gebruikers nog niet goed op de hoogte wat betreft het uitkomen van nieuwe versies van Suwinet-Inkijk:

* 20% weet dat er vier maal per jaar een Suwinet-Inkijkrelease is.
* 59% van de gebruikers weet dat er van Suwinet-Inkijk nieuwe releases worden gelanceerd, maar zijn niet op de hoogte hoe vaak dit gebeurt.
* 21% is totaal niet op de hoogte, zij weten namelijk niet dat er nieuwe releases komen en dus ook niet hoe vaak.

* Zichtbaarheid nieuws

Het nieuws op de homepage moet duidelijker zichtbaar zijn.

Verdere aandachtspunten

Daarnaast worden ook de verbetering van de userinterface en de demo van Suwinet-Inkijk en de behoefte aan een verbeterde informatievoorziening tijdens storingen als aandachtspunten aangegeven door gebruikers.

Wat vinden beheerders?

Net als in 2012 wordt de dienstverlening hoog gewaardeerd. Beheerders gaven een 7,8 gemiddeld (2012 7,6) en laten daarmee zien dat het grootste gedeelte behoorlijk tevreden is. Vooral de volgende aspecten worden zeer goed gewaardeerd:

* Service
* Nakomen van afspraken
* Oppakken van signalen
* Verantwoordelijkheid

Wat kan er beter?

Volgens de gebruikersbeheerders is het is van belang dat BKWI investeert in de volgende aspecten:

* Het in een keer oplossen van problemen
* Het ontvangen van kritiek
* Het bieden van extra service (aangenaam verrassen)
* De afhandeltijd van een vraag of verzoek

In 2012 was het in een keer oplossen van problemen ook een verbeterpunt. Dit aspect verdient extra aandacht, aangezien de impact nog steeds groot is.

Het vervolg

Al met al een mooi resultaat. De komende tijd gaan we aan de slag met de aangedragen verbeterpunten, zodat we Suwinet-Inkijk nog beter afstemmen op de behoefte.

Vanzelfsprekend houden wij u op de hoogte van de status en voortgang. Wij doen dit onder andere via de SMS (onze nieuwsbrief over Suwinet Services, met het laatste nieuws en belangrijke informatie). Bent u nog geen lid van de SMS, meld u dan aan.

Raadpleeg de infographic voor een samenvatting van de resultaten van het KTO 2014

< vorige ...

Onderwerpen

Over BKWI, Suwinet Inkijk

Bestanden
KTO_Suwinet-Inkijk_2014_01.pdf517 K

< TERUG NAAR NIEUWSLIJST