Veelgestelde vragen overname clienten/medewerkers Pantein-Vivent


RSS

Ik heb huishoudelijke hulp van Pantein-Vivent. Ben ik verzekerd van huishoudelijke hulp na 1 februari 2015?

Ja, u kunt overstappen naar een andere zorgaanbieder. In de gemeente Sint-Oedenrode zijn dat Actief Zorg, BrabantZorg, Breederzorg, TSN Thuiszorg en TZorg. Zij hebben een contract met de gemeente en nemen samen de clienten van Pantein-Vivent over.

Wanneer is de huishoudelijke zorg met de nieuwe aanbieders geregeld?

Op 20 januari 2015 heeft de gemeente het besluit genomen om de clienten van Pantein-Vivent over te dragen aan de eigen zorgaanbieders. Op donderdag 22 januari krijgen alle clienten een brief van de gemeente.

Tot welke datum komt de hulp van Pantein?

De curator heeft gezegd tot 1 februari 2015. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van de curator: www.turnaroundadvocaten.nl.

Welke zorgaanbieders nemen de clienten van Pantein-Vivent over?

In de gemeente Sint-Oedenrode zijn dat Actief Zorg, BrabantZorg, Breederzorg, TSN Thuiszorg en TZorg. Zij hebben een contract met de gemeente en nemen samen de clienten van Pantein-Vivent over.

Hoe regel ik dat ik een nieuwe zorgaanbieder krijg?

U kunt zelf contact opnemen met een van de zorgaanbieders. Bespreek dat ook met uw vaste hulp. Alle aanbieders werken volgens de regels die zij met de gemeente hebben afgesproken. Bel of mail zo snel mogelijk met de zorgaanbieder van uw keuze. Hoe eerder u contact opneemt met een andere
zorgaanbieder, hoe sneller de overname is geregeld. De contactgegevens van de zorgaanbieders vindt u hier.

Kan ik mijn vaste hulp behouden?

De kans om uw vaste hulp te houden, is het grootst als u zich allebei meldt bij dezelfde zorgaanbieder. Bespreek dit met uw vaste hulp. Er is altijd een aanbieder waar u en uw vaste hulp terecht kunnen. De contactgegevens van de zorgaanbieders vindt u hier.

Ik wil een andere hulp. Hoe regel ik dat?

U kunt zich melden bij aanbieders die vermeld staan in de brief. Daar kunt u aangeven dat u een andere hulp wil. De contactgegevens van de zorgaanbieders vindt u hier.

Mijn hulp wordt niet aangenomen door de zorgaanbieder van mijn keuze. Wat nu?

Met de aanbieders is afgesproken dat er altijd een aanbieder bereid is om u als klant te accepteren en uw vaste hulp in dienst te nemen. Hebt u hier vragen over, dan kunt u altijd uw gemeente bellen.

Is er een risico dat ik tijdelijk geen hulp krijg?

Hoe sneller u contact opneemt met een andere zorgaanbieder, hoe eerder de overname is geregeld. Samen met de zorgaanbieders gaan we de overname van clienten zo snel mogelijk regelen. Het kan zijn dat het nog niet helemaal lukt in de eerste week van februari. Wij vragen daarvoor uw begrip.

Ik heb een klacht/bezwaar ingediend bij Pantein-Vivent? Wat gebeurt daarmee?

Door het faillissement van Pantein-Vivent wordt dat niet meer afgehandeld. De nieuwe aanbieder maakt met u een nieuw ondersteuningsplan.

Ik heb geen huishoudelijke hulp van Pantein-Vivent, maar wel andere zorg. Wat verandert er voor mij?

Het faillissement van Pantein-Vivent heeft geen gevolgen voor andere hulp zoals persoonlijke verzorging of begeleiding. Dat is een ander onderdeel van het bedrijf en heeft niets met het faillissement te maken.

Wat is een goede zorgaanbieder?

Met alle aanbieders hebben we dezelfde afspraken gemaakt. U kunt dus bij iedere aanbieder terecht. In de brief staan de aanbieders vermeld.

Houd ik de uren die ik nu heb?

Van de gemeente heeft u een indicatie ontvangen voor huishoudelijke verzorging. De zorgaanbieder bekijkt samen met u hoe dit het best ingevuld kan worden. Het kan zijn dat er iets veranderd.

Komt de hulp op dezelfde dagen?

Dat weten we niet. De aanbieder maakt hierover afspraken met u.

Moet ik dezelfde eigen bijdrage betalen?

Door nieuwe regels verandert de eigen bijdrage. Dat heeft niets met de overgang naar een andere zorgaanbieder te maken. Het CAK berekent uw eigen bijdrage. Als de bijdrage wijzigt, laat het CAK dit weten.

Ik heb geen ondersteuningsplan, wat nu?

Uw nieuwe aanbieder heeft hierover een gesprek met u.

Hoe weet de nieuwe aanbieder welke afspraken er zijn gemaakt?

De nieuwe zorgaanbieder gaat hierover met u in gesprek.

Ik heb hulp van een andere zorgaanbieder dan Pantein-Vivent. Wat verandert er voor mij?

Er verandert niets voor u.

Ik wil helemaal stoppen met de hulp, hoe regel ik dat?

Neem contact op met uw gemeente. Die regelt dat voor u.

Ik wil van zorg in natura over naar een pgb. Hoe regel ik dat?

Neem contact op met uw gemeente. Die regelt dat met u.

Ik heb geen brief ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met uw gemeente.

Ik ben het niet eens met de indicatie. Kan ik een klacht indienen of bezwaar aantekenen?

De overgang naar een andere zorgaanbieder heeft geen gevolgen voor de zorgindicatie die door de gemeente is afgegeven. Is uw indicatie langer dan 6 weken geleden aan u bekend gemaakt, dan kunt u geen formeel bezwaar meer indienen.

Mijn vraag staat er niet bij. Waar kan ik terecht?

Neem contact op met uw gemeente. Voor de gemeente Sint-Oedenrode belt u naar (0413) 481911, of mailt u naar info@sint-oedenrode.nl.