Interrail met boot en veerpont

Verbeterd product aanbod maakt reizen in Griekenland en Zwitserland nog

aantrekkelijker

UTRECHT, Nederland, January 27, 2015 /PRNewswire/ -- 2015 begint met goed nieuws voor Interrail reizigers die zowel per land als over het water Europa willen verkennen. Naastde nieuwe Attica Pass die reizigers de mogelijkheid geeft om de Griekse eilanden per veerpont te ontdekken, zijn de Zwitserse bootdiensten op het Thunermeer en het Meer van Brienz nu volledig geintegreerd in de Interrail Global Pass.

Met ingang van dit jaar introduceert Interrail de Attica Pass - een nieuwe One Country Pass - die het voor reizigers mogelijk maakt om van het ene naar het andere Griekse eiland te reizen per veerpont. Dit kan tot zes overtochten per maand. De pas maakt het voor Interrailers mogelijk om de veerponten van de Attica Group tussen Italie en Griekenland te gebruiken, tezamen met diensten tussen een aantal Griekse eilanden, zoals Kreta, Santorini en Mykonos. Dit kan zowel in de eerste als de tweede klas en alle bijkomende kosten, zoals brandstoftoeslagen en havengelden, zijn inbegrepen. Meer informatie is te vinden op: http://www.eurailgroup.org/attica.

De Griekse eilanden trekken miljoenen bezoekers per jaar, en behoren tot de mooiste en meest populaire toeristische bestemmingen in Europa. Met het introduceren van de Attica Pass streeft Interrail ernaar om haar klanten de unieke mogelijkheid te geven om flexibel rond de eilanden te reizen, ver verwijderd van de doorsnee 'all-inclusive' hotels. "Naast dit specifieke product is de Attica Pass ook de perfecte toevoeging aan een Interrail Global Pass voor iedereen die Europa niet alleen over land, maar ook over zee wil verkennen", stelt Carlo Boselli, General Manager bij Eurail

Group G.I.E..

In Zwitserland zijn de bootdiensten van BLS nu volledig geintegreerd in de Interrail Global Pass, in tegenstelling tot de 50% korting die voorheen werd gegeven. Dit maakt het voor reizigers mogelijk om het hele jaar door de adembenemende uitzichten van Zwitserland te ervaren.

Deze productverbeteringen maken onderdeel uit van een bredere bedrijfsstrategie om reizen met Interrail zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken. Andere recente verbeteringen in het aanbod zijn het Gezinsconcept, de 1e klas Youth Pass en prijsverlagingen voor de Adult en Senior Passes.

Interrail passen worden verkocht door de nationale Europese spoorwegmaatschappijen en op http://www.Interrail.eu .

De Eurail Group G.I.E., opgericht in 2001, is verantwoordelijk voor de marketing en management van de Interrail en Eurail passen die ongelimiteerd reizen door Europa mogelijk maken. De organisatie is gevestigd in Utrecht en is volledig eigendom van dertig spoorwegmaatschappijen en rederijen.

Daarnaast heeft Eurail veel voordeelpartners zoals hotels, transportbedrijven en musea. Deze verschaffen hun diensten met korting of zelfs geheel gratis aan pashouders.

Eurail Group Corporate Website: http://www.eurailgroup.org

Eurail Group